مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

صدور 69275 سند مسکن روستایی در زنجان

صدور 69275 سند مسکن روستایی در زنجان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۴ | ۱۴۰۰/۰۹/۱۷

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میزان صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی این استان ۷۴/۷ درصد بوده و این میانگین در سطح کشور ۶۳/۷ درصد است که در این زمینه استان ۱۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا خواجه ای در ادامه افزود: این نهاد انقلابی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان توانسته است گام های مطلوبی در زمینه افزایش انگیزه جهت پایداری سکونت در روستاها و کاهش شکاف بین زندگی شهری و روستایی بردارد.

وی اضافه کرد: بر این اساس تا کنون ۶۹ هزار ۲۷۵ فقره سند مالکیت روستایی و هفت هزار و ۵۰۰ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد در این استان صادر شده است.

این مسوول ادامه داد: صدور سند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان می‌توانند برای صدور سند به بنیاد مسکن استان مراجعه کنند.

به گفته خواجه ای، صدور اسناد مالکیت فعالیتی حقوقی و فنی برای تهیه و تنظیم مدارک و نقشه های لازم برای صدور اسناد اماکن شهری و روستایی است که در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین روستاها و افزایش انگیزه برای پایداری سکونت در روستاها موفق عمل کرده است.

خواجه ای به اهداف عمده ثبت اسناد و املاک روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: مدیریت کارآمد منابع زمین، کمک به مقاوم سازی مسکن ها، تقویت هویت اجتماعی، استفاده از تسهیلات بانکی، کمک به رونق اقتصادی روستا، برابری اجتماعی، توسعه مشارکتهای مردمی، جلوگیری از مهاجرتهای بی رویه و فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس به روستاها از برخی اهداف این طرح به شمار می آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: صدور سند مالکیت در روستاها، مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملک را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سند دار کردن املاک را افزایش می دهد.

وی به نقش صدور اسناد مالکیت روستاییان در محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: اولین و مهم‌ترین اقدام در این زمینه عبارت از ثبت دارایی و آنچه که به صورت مادی یا غیرمادی در اختیار دارد، زیرا بسیاری از این افراد در شرایطی قرار دارند که به آینده ناامید هستند و ثبت دارایی آنها می‌تواند اطمینان‌ لازم را برایشان به وجود آورد.

این مسوول خاطرنشان کرد: ثبت دارایی محرومان در نظام‌های ثبتی و به ویژه روستاییان که جزو محرومین محسوب می‌شوند، می‌تواند موجب افزایش مشارکت آنها در فعالیت‌ها و گام‌های موثر در توسعه شود.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman