وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

تهاتر املاک وزارت راه با پروژه‌های مسکنی

تهاتر املاک وزارت راه با پروژه‌های مسکنی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۰ | ۱۴۰۰/۰۹/۱۶

با اشاره به توافقات صورت گرفته با کشورهای پاکستان، قرقیزستان. ترکمنستان و آذربایجان بر دیپلماسی حمل‌ونقل برای توسعه روابط با همسایگان تأکید کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، رستم قاسمی با یادآوری این‌که طی 2 ماه گذشته وضعیت ترانزیت در کشور متحول شده است، گفت: در این مدت توافقات خوبی با پاکستان، قرقیزستان. ترکمنستان و آذربایجان منعقد شده و توانسته‌ایم دیپلماسی حمل‌ونقل را برای گسترش ترانزیت در کشور به کار بگیریم.

وی با اشاره به پیش‌بینی منابع مالی خارج از ردیف بودجه برای توسعه صنعت حمل‌ونقل در کشور افزود: راهکارهای مختلفی در نظر داریم که یکی از آن‌ها تهاتر املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با پروژه‌های مسکن و راه‌سازی است.

وی ادامه داد: برای این کار، ایجاد دو صندوق حمل‌ونقل و مسکن نیز پیش بینی شده که اقدام بسیار خوبی است. چراکه درآمدهای وزارتخانه در این دو صندوق تجمیع شده و بدون ورود به خزانه برای توسعه هر دو حوزه زیر نظر وزارت راه و شهرسازی یعنی مسکن و حمل‌ونقل هزینه خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بودجه خوبی برای ایجاد کریدور شیراز-بوشهر در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم شاهد پیشرفت هر دو پروژه احداث آزادراه و راه‌آهن بین دو استان باشیم.

قاسمی از نمایندگان مجلس خواست که در بودجه 1401 وزارت راه و شهرسازی به مأموریت های کلان و قابل توجه ابن وزارتخانه در توسعه زیرساخت ها توجه شود.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman