فرماندار خرم‌آباد تشریح کرد:

آخرین جزئیات نهضت مسکن در خرم‌آباد

آخرین جزئیات نهضت مسکن در خرم‌آباد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۰ | ۱۴۰۰/۰۹/۱۵

فرماندار خرم‌آباد با تشریح آخرین جزئیات نهضت ملی مسکن در این شهرستان، گفت: به زودی ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی در خرم‌آباد آغاز شد.
به گزارش اخبار ساختمان، جعفر طولابی در جلسه شورای مسکن شهرستان، اظهار داشت: قانون نهضت مسکن ملی به همه دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده و به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه تامین مسکن یکی از نیازهای ضروری جامعه به ویژه جوانان است و طرح‌های مسکن می‌تواند راهکاری موثر برای حل این مشکل باشد افزود: همکاری همه دستگاه‌های اجرایی جهت تسریع در اجرای طرح‌های مسکن ضرورت دارد.

فرماندار خرم‌آباد عنوان کرد: در قانون جهش تولید مسکن تکالیف و وظایف دستگاه‌ها تعریف و مشخص شده و همه مدیران مکلف به همکاری در جهت تسریع در اجرای پروژه‌های احداث مسکن هستند.

وی سهم خرم‌آباد از طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال را 28 هزار و 722 واحد مسکونی در قالب 574 هکتار زمین و سهم سالانه شهرستان از این طرح را هفت هزار و 181 واحد در قالب 144 هکتار اعلام کرد.

طولابی بیان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی حدود 1000 واحد شروع شده و مقدمات شروع احداث 2 هزار و 375 واحد دیگر در زمینی به مساحت 46 هکتار در شهر خرم‌آباد در آینده نزدیک فراهم شده و برای واحدهای باقی‌مانده سهم یکساله، 98 هکتار زمین مورد نیاز است.

وی تهیه و تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را مهمترین مشکل اجرای طرح دانست و گفت: زمین مورد نیاز برای این طرح باید شناسایی شود که این مهم به کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های اداری مرتبط محول می‌شود و در این رابطه باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

فرماندار خرم‌آباد بر اجرای مصوبات شورای مسکن شهرستان تاکید و خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها مکلف شده‌اند ظرف حداکثر 15 روز نسبت به صدور مجوز و پروانه فعالیت اقدام کنند و دستگاه‌های خدمات‌رسان ضمن مطالعه و برآوردهای لازم، امکانات زیرساختی سایت های مسکن را فراهم کنند.

وی همچنین بر ضرورت نظارت دقیق فنی و اجرایی احداث پروژه‌های طرح جهش تولید مسکن از نظر طراحی و کیفیت ساخت و استفاده از تکنولوژی روز صنعت مسکن توسط دستگاه‌های متولی تاکید کرد.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman