معاون بنیاد مسکن خراسان شمالی مطرح کرد:

73 درصد منازل روستاییان سند دارد

73 درصد منازل روستاییان سند دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۲ | ۱۴۰۰/۰۹/۱۱

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بنیاد با همکاری ثبت اسناد و املاک، ۸۰ هزار و ۴۶۶ جلد سند مالکیت واحدهای مسکونی برای روستاییان استان صادر کرده است که بر این اساس اکنون ۷۳ درصد واحدهای روستایی دارای سند است.
به گزارش اخبار ساختمان، علی اکبر صابری در ادامه گفت: این بنیاد صدور سند برای روستاییان و شهروندان ساکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را بر عهده دارد و در این زمینه تسهیلات و شرایط بسیار مناسب در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی در جایگاه مناسبی میان استان های کشور قرار دارد افزود: روستاییان و شهروندان ساکن در ۲۱ نقطه شهری استان می توانند با قیمت بسیار کم، از مزایای سنددار شدن خانه بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: طرح سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی از اقدامات حمایتی از روستاییان است، این قشر می‌توانند در دریافت تسهیلات، از سند مالکیت به عنوان وثیقه استفاده کنند، سند همچنین سبب تثبیت مالکیت و کاهش دعاوی حقوقی می‌شود.

صابری اضافه کرد: یکی از الزامات اماکن روستایی اخذ سند مالکیت است از این رو روستاییان برای صدور سند ملک خود هرچه سریع تر نسبت به تشکیل پرونده در بنیاد مسکن اقدام کنند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: صدور سند مالکیت برای روستاییان از برنامه سوم توسعه عملیاتی شد اما صدور سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، از برنامه پنجم توسعه در دستور کار قرار گرفته است.

صابری اظهار داشت: برای سرعت دادن به صدور سند مالکیت، کارهای نقشه برداری و تهیه نقشه های ثبتی هم با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک انجام شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: تاکنون ۹ هزار و ۳۰۰ جلد سند برای منازل خانوارهای شهری استان با کمک این بنیاد صادر شده است.

این اسناد در مناطق روستایی و شهری خراسان شمالی به جز شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین صادر می شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۷ روستا و آبادی دارد.

بر اساس سرشماری سال ۹۵، حدود ۱۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار در بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی خراسان شمالی سکونت دارند.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman