شهری رنگارنگ با خانه‌های لگویی

شهری رنگارنگ با خانه‌های لگویی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۰ | ۱۴۰۰/۰۸/۲۵

داخل این حومه‌ی رنگارنگ، کافه، مغازه، اداره، اماکن ورزشی و ۸۵۰۰ آپارتمان واقع شده است. این رنگ‌های روشن باعث شده افرادی که قصد خرید خانه دارند، گروه گروه به این ناحیه بیایند.

به گزارش اخبار ساختمان، شهر کامفورت تاون در حومه‌ی کی‌یف، پایتخت اوکراین، ساخته شد تا رنگ و لعابی به بنا‌های باقیمانده از دوران شوروی سابق در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بدهد. به گزارش Sun، حالا رنگ خانه‌ها زرد، سبز، نارنجی و صورتی است. خیلی‌ها این خانه‌ها را به خانه لگویی تشبیه کرده اند. دیمیترو واسیلیف، الکساندر پُپُف و اولگا آلفیوروا طراحان این پروژه بودند؛ پروژه‌ای که بودجه‌ای محدود داشت و انجامش ۱۱ سال طول کشید.

کامفورت تاون

کامفورت تاون؛ شهری کوچک در حومه‌ی کیِف با خانه‌های لگویی

ایده‌ی آن‌ها این بود که تبدیل این منطقه‌ی مسکونی ـ با مساحت ۴۶.۵ هکتار ـ به مکانی زیباتر، باعث ترغیب مردم به آمدن به این منطقه خواهد شد. آقای واسیلیف می‌گوید: «تنها وسیله‌ای که در اختیارمان بود، رنگ بود. ما از ساده‌ترین مواد و ساده‌ترین روش‌ها استفاده کردیم.»

کامفورت تاون با خانه‌های رنگارنگش

کامفورت تاون با خانه‌های رنگارنگش در جذب مردم موفق بوده است

داخل این حومه‌ی رنگارنگ، کافه، مغازه، اداره، اماکن ورزشی و ۸۵۰۰ آپارتمان واقع شده است. این رنگ‌های روشن باعث شده افرادی که قصد خرید خانه دارند، گروه گروه به این ناحیه بیایند. در فوریه‌ی ۲۰۲۰ طبق گزارش‌ها ۲۰۰ خانه در ماه فروخته شد و این بیشترین رقم در کل اوکراین بود. حالا ۲۰ هزار نفر در کامفورت تاون زندگی می‌کنند. ژانا رژانووا سخنگوی توسعه دهندگان کامفورت تاون می‌گوید: «یا از این شهر خوش تان می‌آید یا از آن متنفر می‌شوید. چیزی غیر از این دو نمی‌تواند باشد.»

شهر کوش آداسی

شهر کوش آداسی واقع در استان آیدین در نوار ساحلی اژه

البته این تنها شهر رنگارنگ موجود نیست؛ شهر کوش آداسی ترکیه هم به عنوان پروژه‌ای جهانی از رنگ‌های مختلف در ساختمان هایش استفاده کرده است. این شهر که در نوار ساحلی اژه قرار دارد، به لطف نزدیکی اش به اِفِسوس، بندری شلوغ که مسافران بسیاری از آن استفاده می‌کنند، محبوب گردشگران است.

جزیره ی بانوول

جزیره ی بانوول؛ جایی که همه چیز به رنگ بنفش است

جزیره‌ی «بانوول» در کره جنوبی نیز تصمیم گرفت همه چیز را بنفش کند تا با گل استکانی، گل محلی ناحیه، همرنگ بشود.

روستای خوزکار واقع در مالاگای اسپانیا

در روستای خوزکار واقع در مالاگای اسپانیا خانه‌ها به رنگ آبی هستند

روستایی در مالاگای اسپانیا با نام «خوزکار» نیز به لطف ساختمان‌های آبی اش هر ساله صدا‌ها هزار گردشگر را به خود جذب می‌کند.

 

عصر ایران


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman