طرح مسکن جوانان در یزد آغاز شد

طرح مسکن جوانان در یزد آغاز شد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۲ | ۱۳۹۸/۰۵/۲۲

استاندار یزد از آغاز طرح مسکن جوانان با هدف استفاده از ظرفیت قانونی زمین‌های بلااستفاده دستگاه‌های دولتی استان خبر داد و گفت: زمین‏‌های مذکور با شرایطی مناسب‌تر در اختیار جوانان و افرادی که تاکنون از تسهیلات مسکن و زمین‌های دولتی استفاده نکرده‌اند، قرار خواهد گرفت.
به گزارش اخبار ساختمان، «محمد علی طالبی» با اشاره به تمرکز استان بر ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان، اظهار کرد: متاسفانه بالارفتن نرخ بیکاری در استان یزد به رغم مشاغل ایجاد شده، ناشی از نبود فرصت‌‎ های شغلی برای فارغ‌التحصیلان است به طوری که هرچند مشاغل جدیدی در استان ایجاد شده اما مناسب این قشر نیست و همچنان عمدتاً در اختیار افراد غیربومی قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم تقویت فرصت‌های شغلی به منظور جذب فارغ التحصیلان در استان، از تمرکز بر حوزه‌های دانش بنیان، گردشگری، استارتاپ‌ها و مشاغلی متناسب با نیروهای متخصص و دانشگاهی خبر داد و گفت: به جای تمرکز بر ایجاد صنایع جدید بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام در بحث‌های اقتصادی متعدد متمرکز هستیم که در صورت حمایت در فرصت‌های زمانی کمتر و با ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر وارد چرخه اقتصاد خواهند شد.

استاندار افزود: فهرستی از مجموع این قبیل طرح‌ها تهیه و مورد پایش قرار گرفته تا از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، تسهیلاتی به این بخش تخصیص یابد و در کمترین زمان شاهد فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی آنها باشیم، ضمن این که بخشی از بازار اشتغال استان را نیز با طرح‌های جدید تقویت خواهیم کرد.

وی در ادامه به فعالیت مجدد شورای مسکن استان اشاره و تصریح کرد: هر چند که شورای مسکن استان در بازه ‎ ای زمانی، غیرفعال شده بود اما مجدداً این شورا با برگزاری سه جلسه فعال شده که در این راستا طرح‌های جدیدی برای تامین مسکن جوانان فراهم شده است.

طالبی از آغاز طرح‌های جدید مسکن جوانان توسط بنیاد مسکن و راه ‌شهرسازی با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت قانونی زمین‌های بلااستفاده دستگاه‌های دولتی استان خبر داد و گفت: زمین‌های مذکور با شرایطی مناسب‌تر برای استفاده جوانان و افرادی که تاکنون از تسهیلات مسکن و زمین‌های دولتی استفاده نکرده‌اند، واگذار خواهد شد و هر چند که تقاضای زمین و مسکن از سوی جوانان بیش از توان استان است اما این طرح با هدف ارائه حداکثری تسهیلات و حمایت با ظرفیت محدود استان مورد اجراست.

وی با بیان این که شروع طرح‌های دولتی و حمایت دولت در بخش مسکن منجر به رونق ساخت و ساز خواهد شد، تصریح کرد: رونق ساخت و ساز نیز رونق بازار مسکن استان و همچنین فراهم کردن شرایط بهتری را برای مسکن جوانان به دنبال خواهد داشت.

استاندار یزد در پایان نیز خاطرنشان کرد: البته اقداماتی نیز از سوی مجموعه خیرین مسکن‌ساز در زمینه تامین مسکن جوانان در حال انجام است که در قالب برگزاری جلساتی پیگیری شده است.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن ،زمین ،تسهیلات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman