مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد؛

برپایی نمایشگاه تخصصی ساختمان در قزوین

برپایی نمایشگاه تخصصی ساختمان در قزوین
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۱۶ | ۱۳۹۸/۰۵/۲۰

نخستین نمایشگاه تخصصی ساختمان در قزوین با هدف کسب رضایت و ایفای حقوق بهره برداران این حوزه مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار افزود: پیش از این، نمایشگاههای متعددی در حوزه صنعت ساختمان از سوی دستگاههای غیر مرتبط در قزوین برگزار شده اما برای نخستین بار برگزاری یک نمایشگاه کامل تخصصی توسط سازمان نظام مهندسی استان در دستور کار قرار گرفته است.

سیدکاظم مجابی تصریح کرد: شناسایی تولید کنندگان به روز این صنعت، حمایت از فعالان این عرصه و در نهایت پایش صحیح و اصولی ظرفیت های موجود استان و کشور از جمله اهداف مهم برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در استان قزوین است.

وی ۱۶ تا ۱۹ شهریور ماه سال جاری را تاریخ برگزاری نمایشگاه تخصصی ساختمان استان اعلام کرد و تصریح نمود: با شناسایی ظرفیت تولیدات استانی در زمینه های مختلف و بهره جستن از فناوریهای روز از جمله کاشی، سرامیک، پنجره و شیشه می توان در افزایش میزان تولید واحدهای مورد نظر گام های اساسی برداشت.

مجابی به راه اندازی مرکز خدمات مشاوره این سازمان اشاره کرد و یادآور شد:در این مرکز با توجه به در اختیار بودن شناسنامه واحدهای احداثی، خدمات ارایه شده به مراجعه کنندگان در خصوص وضعیت منازل و ساختمان های مورد نظر رایگان است.

این مسئول اضافه کرد: در صورت همکاری رسانه ها، قصد داریم از این پس برای هر واحد احداثی یک شناسنامه صادر کرده تا به عنوان اسناد پیوستی در نقل و انتقالات واحدها مورد تبادل قرار گیرد.

تعداد واحدهای مسکونی بیش از خانواده ها است

نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: براساس آمارهای موجود، برای حدود ۲۵ میلیون خانوار ایرانی ۲۷ میلیون بنا احداث شده است.

عباس وثیق نیا تاکید کرد: مهمترین وظیفه این سازمان براساس قانون، ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان است تا جایی که تلاش کردیم مباحث ۲۲ گانه نظام را در ساخت واحدها اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه ساختمان های ساخته شده نسبت به ۲ یا سه دهه گذشته بسیار متفاوت تر و مقاوم تر هستند، افزود: در حال حاضر با استفاده از مصالح استاندارد، به ازای هر سال افزایش طول عمر ساختمان، سالانه چهار هزار میلیارد تومان صرفه جویی در کشور صورت می گیرد.

ایرنا

برچسب ها:

نمایشگاه ،صنعت ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman