فرماندار پاکدشت تشریح کرد:

بررسی جزئیات طرح مسکن ملی پاکدشت

بررسی جزئیات طرح مسکن ملی پاکدشت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۲ | ۱۴۰۰/۰۷/۲۸

فرماندار پاکدشت گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، ۶۳۰ واحد مسکن ملی در شهرستان پاکدشت در دست احداث است و بخشی از آن نیز برنامه ریزی ساخت انجام شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، مهدی یوسفی جمارانی گفت: در این دوره از طرح اقدام ملی مسکن، از مجموع ۶۳۰ واحد، تا کنون ثبت نام ۴۳۰ نفر نهایی و پرداخت های آنها انجام شده است که با آغاز ثبت نام متقاضیان از امروز، قطعا این ۲۰۰ واحد باقیمانده نیز به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی افزود: این ۶۳۰ واحد در حال ساخت در پنج نقطه از مسکن مهر امام رضا (ع) توسط پیمانکار در حال اجرا است که هم اکنون به مرحله ستون و سقف رسیده است.

یوسفی جمارانی تصریح کرد: کل نیاز چهار ساله شهرستان پاکدشت به منزل، ۱۰ هزار ۷۳۷ واحد اعلام شده که از این تعداد، ۸۶۷ واحد برای شریف آباد و یک هزار و سه واحد برای فروش آباد برآورد شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: طرح اعلام شده فقط در بحث ساخت و ساز نیست بلکه برای مشارکت صاحبان زمین به منظور ساخت وساز است که در حال حاضر ۴۰۰ واحد آماده است تا وزارت راه و شهرسازی خریداری کرده و نسبت به ساخت آن اقدام کند.

فرماندار پاکدشت در خصوص قیمت مسکن ملی گفت: بیش از ۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آورده مردمی توسط ۴۳۰ نفر ثبت نام شده طی دو مرحله پرداخت شده که علاوه بر تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی، متقاضیان باید مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان را در اقساط ۴۰ میلیون تومانی پرداخت کنند.

فرماندار پاکدشت به شرایط ثبت نام در این طرح اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۵ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده بودند که تاکنون شرایط ۴۰۰ نفر با ویژگی های این طرح که لازمه آن سکونت پنج ساله در شهرستان، سبز بودن فرم و همچنین استفاده نکردن از تسهیلات دولتی، اعم از آپارتمان و زمین دولتی و وام مسکن مطابقت داشته است.

وی یادآور شد: مشکلات عمده این طرح عمدتا مربوط به دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز است که با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری مسئولین مرتفع خواهد شد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

متقاضیان ثبت نام مسکن ملی می توانند به سامانه saman.mrud.ir مراجعه و مدارک خود را بارگذاری کنند.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman