مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان تشریح کرد:

جزئیات خسارات زلزله‌های اخیر در اندیکا

جزئیات خسارات زلزله‌های اخیر در اندیکا
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۰ | ۱۴۰۰/۰۷/۲۱

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده در زلزله‌های اخیر اندیکا ۶۲۰ واحد به صورت کامل تخریب شده‌اند و باید مجددا احداث شوند.
به گزارش اخبار ساختمان، حسین جنتی در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده اندیکا در خوزستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از روستاها، عشایری هستند و ساکنان آن‌ها به مناطق زندگی خود بازنگشته‌اند، تاکنون ۳۸ روستا که به صورت کامل در زلزله‌های اخیر اندیکا خسارت دیده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند و روند ارزیابی آن‌ها به اتمام رسیده است.

وی افزود: تاکنون در این ۳۸ روستا، یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفته است که از این تعداد ۶۲۰ واحد به صورت کامل تخریب شده‌اند و باید مجددا احداث شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان تصریح کرد: همچنین ۶۸۰ واحد دیگر آسیب دیده‌اند که باید نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام شود تا ساکنان بتوانند در یک محیط ایمن به زندگی خود بپردازند.

جنتی عنوان کرد: با توجه به اینکه فواصل روستاها و و همچنین وسعت آن‌ها در منطقه بسیار زیاد است و روستاها نیز در مناطق صعب‌ العبور کوهستانی قرار دارند، مشخص نیست که چه تعداد روستای دیگر باید مورد اریابی قرار بگیرد اما تقریبا همه روستاهایی که به طور جدی آسیب دیده‌اند، شناسایی شده‌اند.

وی افزود: همچنان بررسی و ارزیابی روستاهای خسارت دیده از زلزله اندیکا در مناطق مختلف ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به آغاز زمان بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله، گفت: برای این کار نیاز به مصوبه هیات دولت است تا بحث تسهیلات بازسازی و پرداخت خسارات به آسیب دیدگان برای ساخت واحدها اجرایی شود.

ایسنا

برچسب ها:

زلزله اندیکا ،بازسازی 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman