در ادامه افزایش قیمت انرژی در انگلیس؛

صنعت فولاد انگلیس دچار بحران شده است

صنعت فولاد انگلیس دچار بحران شده است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۸ | ۱۴۰۰/۰۷/۲۰

کمبود گاز طبیعی در اروپا قیمت برق و گاز را افزایش داده و باعث بالا رفتن هزینه کارخانه‌های صنعتی بزرگ مصرف‌کننده فولاد، صفر شدن سوددهی و احتمال تعطیلی آنها شده‌ است.
به‌گزارش اخبار ساختمان، صنعت فولاد انگلیس در مورد بحران پیش رو در نتیجه افزایش قیمت انرژی هشدار داد. بالا رفتن قیمت عمده‌فروشی انرژی باعث تعطیل شدن کارخانه‌ها، افزایش آلاینده‌های جوی و اختلال در زنجیره‌های عرضه می‌شود.

کمبود گاز طبیعی در اروپا قیمت برق و گاز را افزایش داده و باعث بالا رفتن شدید هزینه‌کرد مردم برای گرم کردن خانه‌هایشان و همچنین هزینه کارخانه‌های صنعتی بزرگ مصرف‌کننده فولاد شده‌است.

یو کی استیل، انجمن تجارت فولاد انگلیس اعلام کرد قیمت‌های بسیار بالای برق باعث کاهش و صفر شدن سوددهی شده و میزان سرمایه‌گذاری‌های مجدد را پایین می‌آورد.

«با نزدیک شدن فصل زمستان، تقاضا برای گاز و برق بالا رفته و این افزایش تقاضا قیمت‌ها را بالاتر می‌برد. به‌این‌ترتیب، سوددهی در صنعت فولاد غیرممکن می‌شود».

یو کی استیل اعلام کرد برخی کارخانه‌ها احتمالاً برای مدت طولانی‌تری بسته می‌شوند و پیامدهای آن نه‌تنها متوجه شرکتها شده بلکه عرضه فولاد در اقتصاد انگلیس و اشتغال را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

توقف ناگهانی تولید به تجهیزات آسیب رسانده، هزینه‌ها را بالا برده و در نهایت باعث عملکرد ضعیف‌تر در حفاظت از محیط‌زیست و افزایش آلاینده‌های جوی می‌شود.

یو کی استیل از دولت تقاضای کمک کرده‌ تا یک ظرفیت ثابت با یک‌قیمت رقابتی برای تولیدکنندگان فولاد به وجود بیاورد. این انجمن اعلام کرد در صورت عدم کمک دولت، صنعت فولاد با مشکل جدی مواجه می‌شود.

وزیر بازرگانی انگلیس در روز یکشنبه اعلام کرد دولت درحال بررسی نحوه حمایت از صنایع وابسته به انرژی است و وخامت شرایط را درک می‌کند.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman