مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن خبر داد:

افزایش سقف‌های تسهیلات از محل اوراق

افزایش سقف‌های تسهیلات از محل اوراق
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۷ | ۱۴۰۰/۰۷/۰۶

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن، جزئیات افزایش تسهیلات حساب‌های انفرادی و زوجین از محل اوراق را که هم اکنون با احتساب جعاله برای انفرادی ۲۸۰ و برای زوجین ۴۸۰ میلیون تومان است، تشریح کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن جزئیات افزایش تسهیلات بانکی را از محل اوراق برای حساب‌های انفرادی و زوجین اعلام کرد.

مدیرکل امور طرح و برنامه بانک مسکن، با اشاره به اینکه سقف‌های تسهیلاتی از محل اوراق در گذشته برای زوجین در تهران ۲۰۰ و برای حساب انفرادی ۱۰۰ میلیون تومان بود، گفت: در حال حاضر با موافقت و ابلاغ بانک مرکزی، سقف تسهیلات از محل اوراق برای حساب‌های انفرادی و زوجین افزایش یافته است. هم‌اکنون ارایه تسهیلات برای حساب‌های انفرادی تهرانی‌ها از محل اوراق ۲۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۴۰۰ میلیون تومان است که به این میزان تسهیلات جعاله که هم اکنون ۸۰ میلیون تومان است، افزوده خواهد شد.

مرادی ادامه داد: برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت میزان تسهیلات انفرادی که معادل ۸۰ میلیون تومان بود به ۱۶۰ میلیون تومان و برای حساب‌های ۱۶۰ میلیون تومانی زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است. در سایر شهرها نیز تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی حساب‌های انفرادی به ۱۲۰ میلیون تومان و تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی زوجین به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: تسهیلات جعاله همزمان با تسهیلات مسکن اختصاص می‌یابد، که سقف آن از ۴۰ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن، گفت: نرخ سود تسهیلات از محل اوراق و جعاله ۱۷/۵ درصد است. بازپرداخت جعاله پنج ساله و معادل ۶۰ ماه و بازپرداخت تسهیلات نیز حداکثر ۱۲ ساله معادل ۱۴۴ ماه است.

مرادی تصریح کرد: ملک در رهن بانک قرار می‌گیرد و تسهیلات‌گیرنده باید مدارکی ارایه کند که نشان دهنده توانایی پرداخت اقساط باشد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

برچسب ها:

تسهیلات مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman