رشد نگران کننده اجاره بها در قلعه‌رئیسی

رشد نگران کننده اجاره بها در قلعه‌رئیسی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۲ | ۱۴۰۰/۰۷/۰۱

بالا بودن اجاره‌ها باعث نگرانی بسیار شدید مستاجران در قلعه‌رئیسی شده که این خود در آینده تهدیدی برای افزایش حاشیه نشینی خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، این روز‌ها به فصل جابه‌جایی‌ها نزدیک می‌شویم و این در حالی است که بسیاری از مستاجران و خریداران مسکن نگران رشد جهشی قیمت‌ها به ویژه در بخش اجاره هستند. اما از طرف دیگر بسیاری از مالکان و دلالان دندان طمع برای بالا بردن قیمت‌های اجاره تیز کرده اند تا شاید بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی خود را برطرف کنند.

افرادی هستند که به دلایل مختلف از مسکن محروم ماندند و امروز در به در دنبال منزل اجاره ای هستند تا شاید بتوانند محل سکونتی هر چند موقتی داشته باشند اما همین مسکن موقتی در بسیاری مواقع مشکلاتی برای آنها به وجود می آورد.

وقتی سری به بازار مسکن و اجاره نشینی در جای جای استان بزنیم نگرانی را به همراه دارد اما این نگرانی در یک منطقه همانند قلعه رئیسی آه مستاجران را در آورده است.

در همین خصوص با چند مستاجر در شهرهای مختلف استان تماس گرفتیم و قیمت هایی را از آنها دریافت کردیم تا تفاوت را مقایسه کنیم.

با یک شهروند یاسوجی در این خصوص که از منطقه چاروسا هم به مرکز استان رفته صحبت کردیم وی با بیان اینکه در سالهای گذشته در قلعه رئیسی یک منزل مسکونی با اجاره و رهن بالاتر از مرکز استان گرفته بودیم گفت: قیمت اجاره قلعه رئیسی از یاسوج بیشتر است.

همچنین نرخ های اجاره نشینی با شهر دهدشت را هم مقایسه کردیم که باز هم تفاوت زیادی وجود دارد.

اما این روزها بدون هر گونه نظارتی هر کسی یک منزل مسکونی دارد در قلعه رئیسی با قیمت بسیار بالایی از رهن تا 40 و 50 میلیون تومان و اجاره 800 تا یک میلیون و 400 هزار تومان داده می‌شود که مشکلی بزرگ در شهری کوچک است.

اجاره نشینی که هنوز مشخص نیست چه کسی باید بر آنها نظارت کند و همین سبب شده تا هر موجری هر قیمتی که دوست دارد اعلام کند و به دلیل کمبود منزل، مردم مجبور هستند اجاره کنند.

در شهری که مردم آن یا بازاری یا کارگر با درآمد بسیار پایین هستند قطعا رهن و اجاره بالا فشار بسیار بالایی به خانواده ها می آورد که مردم از این وضعیت نگران هستند و در بسیاری نقاط حتی دل مردمی که اجاره نشین نیستند به درد می آید.

حالا که کسی متولی نظارت بر اجاره نشینی نمی شود دستگاهی همچون تعزیرات حکومتی و دادستانی که در بسیاری از مشکلات نشان دادند به فکر مردم هستند امیدواریم به این مورد ورود کنند.

ورود بخشدار در کنار دیگر نهادهای نظارتی و اعلام نرخی که حداقل و حداکثر آن در قلعه رئیسی مشخص باشد و به مردم اعلام شود که اجاره نشینان از این مبلغ تا فلان مبلغ فقط خانه از در شهر اجاره کنند و اگر از این قیمت سرباز زد دستگاه قضایی با آنها برخورد کند تا شاید مشکل اجاره شنینان به نحوی حل شود.

امروز تمامی مسئوولان باید خود را جای مستاجران قرار دهند و نگذارند تا کمبود منزل مسکونی و افزایش اجاره سبب فشار به مردم شود.

به هر نحو عده ای هستند که این روزها در سفره خود مانده‌اند و توان پرداخت مبلغ های گزاف را ندارند پس باید مسئولی باشد که به خود بیاید و جلوی این اجحاف در حق مردم را بگیرد.

فارس

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman