عزم مجلس و دولت برای ساماندهی مسکن

عزم مجلس و دولت برای ساماندهی مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۴ | ۱۴۰۰/۰۶/۲۷

نماینده مردم ماکو در مجلس با بیان اینکه دولت باید عزم جدی برای اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن داشته باشد و زمین ارزان‌قیمت در اختیار سازندگان خانه قرار دهد، گفت: یکی از اقدامات اساسی برای تحقق قانون جهش تولید مسکن آن است که بانک‌ها بیشتر تسهیلات خود را به سمت بخش مسکن و حمایت از خانه‌دار شدن مردم سوق دهند.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد علیپور درباره ضرورت اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن، گفت: یکی از مطالبات اصلی مردم آن است که وضعیت مسکن ساماندهی شود و این مسئله مستلزم آن است که ساخت و ساز مسکن هم افزایش یابد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی اخیراً قانون جهش تولید مسکن را به تصویب رساند که در آن امکان خانه‌دار شدن مردم آمده است و شرایطی در نظر گرفته شده است که افراد کم‌برخوردار جامعه هم بتوانند صاحب خانه شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید عزم جدی برای اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن داشته باشد و زمین ارزان قیمت در اختیار سازندگان خانه قرار دهد.

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون جهش تولید مسکن آمده است که دستگاه‌های دولتی باید انحصار طلبی را کنار بگذارند و زمین‌های تحت اختیار خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی جهت ساخت مسکن قرار دهند و ما از ابزار‌های نظارتی خود برای تحقق این مسئله استفاده خواهیم کرد.

علیپور تصریح کرد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، باید سالانه حداقل یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود که وزیر راه و شهرسازی هم وعده داده است که این موضوع را دنبال می‌کند. البته اجرای دقیق این قانون مستلزم آن است که مجلس و دولت با یکدیگر همکاری کنند.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات اساسی برای تحقق قانون جهش تولید مسکن آن است که بانک‌ها بیشتر تسهیلات خود را به سمت بخش مسکن و حمایت از خانه دار شدن مردم سوق دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس و دولت به دنبال ساماندهی وضعیت مسکن هستند و در صدد آن هستند که یکی از مطالبات جدی مردم یعنی ساماندهی وضعیت مسکن حتماً محقق شود.

میزان

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman