رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:

قیمت‌های فعلی بازار سیمان کاذب است

قیمت‌های فعلی بازار سیمان کاذب است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۲ | ۱۴۰۰/۰۶/۲۲

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: علت بالا بودن قیمت سیمان در بازار، ورود دلالان است که نرخ‌ها را کاذب کرده و باید به کیسه‌ای کمتر از ۳۰ هزار تومان برسد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از علل افزایش قیمت مسکن، عدم تعادل بین عرضه و تقاضا است، گفت: باید سالی یک میلیون واحد مسکونی می‌ساختیم که متأسفانه ۳۰۰هزار واحد ساخته شده است و افزایش قیمت مسکن را در پی داشت.

او با بیان اینکه در قانون جهش تولید مسکن پیش‌بینی شده ظرف چهار سال چهار میلیون مسکن ساخته شود، افزود: زمین رایگان، مصالح مناسب و تسهیلات با نرخ سود ۱۰ تا ۱۲ درصدی از مواد این قانون است که شرایط را برای ساخت مسکن مهیا می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مهم اجرای این قانون است که نه تنها وزارت راه و شهرسازی، بلکه کل دولت باید پای کار باشند.

او بیان کرد: جانمایی این واحد‌ها برای ساخت‌وساز باید در مناطقی باشد که زیرساخت‌ها فراهم است و کیفیت ساخت‌وساز نیز باید به نحوی باشد که در برابر زلزله مقاوم باشند.

وزیر صمت متعهد شده مصالح مورد نیاز ساخت یک میلیون واحد مسکن را تأمین کند

رضایی کوچی درباره قیمت مصالح ساختمانی گفت: بر اساس جلساتی که با وزیر صمت برگزار کرده‌ایم، او متعهد شده که مصالح مورد نیاز برای ساخت یک میلیون واحد را این وزارتخانه تأمین کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به سوالی درباره قیمت سیمان هم گفت: در چند ماه اخیر با کمبود سیمان مواجه بودیم که علاوه بر قطعی برق کارخانجات سیمان، از دیگر دلایل آن، صادرات سیمان بود. وزیر صمت قول داده که اولویت عرضه سیمان را به نیاز داخل اختصاص دهد، به خصوص که سیمانی‌ها از یارانه پنهان استفاده می‌کنند.

قیمت‌های فعلی بازار سیمان کاذب است و دلالان دخالت کرده‌اند

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ تعیین شده برای سیمان در جلسه با وزیر صمت کیسه‌ای زیر ۳۰ هزار تومان است، گفت: قیمت‌های فعلی بازار کاذب است و دلالان دخالت کرده‌اند.

رضایی کوچی یادآور شد: به طور قطع با اجرا و ساخت این یک میلیون واحد مسکونی شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و در نتیجه توسعه و رونق بازار مسکن خواهیم بود.

او اظهار کرد: در قانون جهش تولید مسکن تمامی بخش‌ها و جوانب تولید مسکن را در نظر گرفته ایم و امیدوار هستیم با اجرای این طرح بتوانیم شاهد بهبود و در نتیجه خروج مسکن از رکود باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: در بازدیدی که از بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان داشتم، شاهد وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد در حوزه بخش خصوصی بودم که می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت تولید را در این بخش افزایش دهیم.

رضائی کوچی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با همکاری دولت، بازار سیمان و مصالح ساختمانی را کنترل کنیم و قیمت هر پاکت سیمان را به زیر ۳۰ هزار تومان برسانیم و قیمت تمام شده مسکن را هم به تعادل می‌رسانیم، افزود: با وجود ۵۰۰ هزار مهندس ساختمان در کشور و تسهیلات بانکی و زمین‌های موجود در شهرها، ساخت یک میلیون مسکن دور از ذهن نیست.

به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور مورد نیاز است.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

قیمت سیمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman