چرا درب یخچال بسته نمی‌شود؟

چرا درب یخچال بسته نمی‌شود؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۶ | ۱۴۰۰/۰۶/۱۷

وقتی درب یخچال شما بسته نمی شود، می تواند واکنش هایی ایجاد کند که مشکلات بزرگتری را ایجاد می کند. هوای گرم که وارد می شود دمای داخلی را افزایش می دهد و کمپرسور را مجبور به کار بیشتر می کند.

به گزارش اخبار ساختمان، حتی کوچکترین باز شدن درب می تواند باعث شود که یخچال به درستی سرد نشود. وقتی در یخچال شما بسته نمی شود، چه مشکلی وجود دارد؟ واشر درب ممکن است خراب شده و از آب‌بندی مناسب جلوگیری کند. ممکن است مشکلات دیگری داشته باشد که نیاز به مراجعه به متخصص و نمایندگی مجاز باشد. برای مشاوره با نمایندگی تعمیر یخچال وستینگهاوس، کلیک کنید.

 



درب یخچال بسته نمی شود؟

وقتی درب یخچال شما بسته نمی شود، می تواند واکنش هایی ایجاد کند که مشکلات بزرگتری را ایجاد می کند. هوای گرم که وارد می شود دمای داخلی را افزایش می دهد و کمپرسور را مجبور به کار بیشتر می کند. این به نوبه خود خطای عملکرد، قبوض آب و برق و غذای خراب را افزایش می دهد. از نکات عیب یابی زیر برای جلوگیری از این نتایج و حفظ عملکرد یخچال خود استفاده کنید.

⦁ چیزی درب یخچال را مسدود کرده است

اگر درب یخچال شما بسته نمی ماند، ابتدا مواردی را که ممکن است راه در را مسدود کنند بررسی کنید. اگر کشو کاملاً بسته نباشد یا ظرفی فراتر از سطل قفسه امتداد یابد، ممکن است در به طور کامل بسته نشود. وسایلی را که می توانند بسته شدن در را مختل کنند مرتب کنید و یخچال خود را تا حدی که ظروف از قفسه ها بیرون زده اند پر نکنید.

⦁ یخچال تراز نیست

وقتی یخچال به طور مناسب تراز نشده باشد، یخچال شما به تنهایی بسته نمی شود. قسمت جلو باید به اندازه کافی بالا بیاید تا درها در صورت باز شدن کمتر از 90 درجه به طور خودکار بسته شوند.

چگونه یخچال را تراز می کنید تا درب به طور خودکار بسته شود؟

برخی از یخچال های دارای پایه های صاف کننده در پشت مشبک اصلی هستند که می توان آنها را با پیچ گوشتی بالا یا پایین آورد. هنگام تنظیم پاها ، از سطح نجار استفاده کنید تا مطمئن شوید قسمت جلوی یخچال ¼ ”بالاتر از قسمت عقب باقی می ماند. سایر یخچال ها دارای غلطک های قابل تنظیم هستند که از طریق پیچ تراز پشت مشبک پایه بالا و پایین می روند. با استفاده از آچار، پیچ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا غلطک ها بالا بروند یا در جهت عقربه های ساعت آنها را پایین بیاورید.

⦁ لولا درب یخچال نامناسب یا شکسته است

اگر درب یخچال شما پس از تراز شدن پایه ها به طور خودکار بسته نمی شود، ممکن است خرابی لولا درب وجود داشته باشد. با گذشت زمان، ساییدگی و پارگی معمولی ممکن است باعث شود که لولا به هم بخورد و درها به طور مساوی بسته نشوند. در موارد دیگر، جداکننده های لولا ممکن است شل شده یا شکسته شوند. وقتی این اتفاق بیفتد، متوجه فضای ناهموار بین درهای یخچال و فریزر می شوید.

تنظیم مجدد درها یا تعویض لولا می تواند یک کار پیچیده باشد که توسط یک سرویس تعمیر یخچال حرفه ای به بهترین نحو انجام می شود.

 



⦁ واشر درب یخچال کثیف یا آسیب دیده است

واشر درب یخچال هنگام بسته شدن درب، مهر و موم محکم ایجاد می کند و هوای گرم را در خارج و هوای خنک را در داخل نگه می دارد. اگر کثیف یا آسیب دیده باشد، ممکن است مهر و موم خراب شود و درب یخچال به درستی بسته نشود.

چگونه می توان تشخیص داد که واشر خراب شده است؟

یک اسکناس در درب یخچال قرار دهید تا زمانی که قسمتی از در بسته می شود از آن بیرون بیاید. اگر می توانید اسکناس را به راحتی بیرون بیاورید، مهر و موم واشر کافی نیست. ساییدگی مانند شل شدن یا پاره شدن به این معنی است که واشر باید تعویض شود.

اگر واشر کثیف است ، آن را با این مراحل ساده تمیز کنید تا مهر و موم آن بازگردد:
⦁ محلول ½ فنجان سرکه سفید و 1 فنجان آب را مخلوط کنید. روش دیگر، سفید کننده را با 1 فنجان آب ترکیب کنید.
⦁ یک اسفنج یا مسواک را در محلول آغشته کرده و واشر را به آرامی بشویید.
⦁ واشر را با یک حوله کاغذی خشک کنید.

برای مطالعه بیشتر دز این زمینه، مقاله آموزش تعمیر درب یخچال فریزر و لاستیک دور درب، را بخوانید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman