نگاهی به آخرین قیمت اوراق مسکن

نگاهی به آخرین قیمت اوراق مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۸ | ۱۴۰۰/۰۶/۱۵

آخرین قیمت اوراق مسکن نشان از کاهش قیمت این اوراق در مقایسه با دو هفته قبل دارد. به طوریکه متاهل های تهرانی برای اخذ وام ۲۴۰ میلیون تومانی باید ۲۹ میلیون و ۸۸ هزار تومان پرداخت کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال گذشته به ترتیب ۵۸ هزار و ۵۰۰، ۵۸ هزار و ۹۰۰ و ۵۷ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر و مردادماه و شهریور سال گذشته نیز با قیمت ۵۷ هزار و ۴۰۰، ۵۷ هزار و ۶۰۰ و ۵۷ هزار تومان تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق درهر کدام از ماه های مهر و آبان ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان و در آذر سال ۱۳۹۹ نیز ۵۸ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ ماه سال گذشته با قیمت ۵۹ هزار و ۲۰۰، در بهمن‌ماه با قیمت ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان و در اسفندماه نیز با قیمت ۵۸ هزار و۸۰۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت اوراق مسکن از فروردین تا مرداد سال جاری

این اوراق در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان، در اردیبهشت ماه سال جاری با قیمت ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان، در خردادماه سال جاری با قیمت ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می شود. قیمت این اوراق در تیر و مرداد سال جاری نیز به ترتیب ۵۸ هزار و ۷۰۰ و ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان است و این گزارش بر اساس قیمت مردادماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

براین اساس، با توجه به این‌که مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود، برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومانی، ۱۲ میلیون و ۱۲۰هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ چهار میلیون و ۸۴۸ هزار تومان خریداری کنند مجموع هزینه خرید اوراق به ۱۶ میلیون و ۹۶۸ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون توان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه چهار میلیون و ۸۴۸ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند در مجموع باید ۲۹ میلیون و ۸۸ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده است که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۹ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان است. این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن هفت میلیون و ۲۷۲ هزار تومان می‌شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman