مزایای استفاده از نرده شیشه‌ای در ساختمان

مزایای استفاده از نرده شیشه‌ای در ساختمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۲۱ | ۱۳۹۸/۰۵/۱۵

امروزه با پیشرفت فناوری و دکوراسیون ساختمان، تولید و اجرای نرده، پارتیشن و درب شیشه‌ای و دیگر محصولات شیشه‌ای نیز گسترش پیدا کرده و تقریبا به تمامی قسمت‌های ساختمان کشیده شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، با اجرای نرده شیشه ای راه پله، می توانیم به ساختمان و محیط اجرایی جلوه ایی زیبا و شکیل ببخشیم، تنوع بالا در نرده شیشه ای موجب شده مشتریان بتوانند به راحتی نرده شیشه ای مد نظر خود را طبق طرح و نیاز خود انتخاب کنند.

از انواع نرده شیشه ای می توان به نرده شیشه ای پایه گیر، نرده شیشه ای اسپیگت، نرده شیشه ای اکسپوز، نرده شیشه ای یوچنل و نرده شیشه ای فیکس پوینت اشاره کرد.

در نصب نرده های شیشه ای می توان از انواع متریال های استیل، آلومینیوم، آهن و چوب به صورت ترکیبی استفاده کرد تا زیبایی نرده شیشه ای دو چندان شود.

مزایای شیشه نرده ای

از مزایای نرده های شیشه ای می توان به افزودن ارزش و مزایای ساختمان، نظافت آسان آن ها، زیبایی و جلوه ی مدرن، شفافیت و امکان مشاهده منظره ی پشت نرده شیشه ای اشاره کرد.

انواع نرده شیشه ای

* نرده شیشه ای پایه دار
* نرده شیشه ای و فیکس پوینت (Fix Point)
* نرده شیشه ای u channel

نرده شیشه ای پایه دار

ترکیب استیل و شیشه ترکیبی بسیار شیک و در عین حال مدرن است که در ساخت نرده ها و هندریل های شیشه ای کاربرد فراوانی دارد. نرده های شیشه ای پایه دار، پر کاربرد ترین نرده های شیشه ای در ایران به شمار می آیند و شاید مهمترین دلیل این فراوانی استفاده راحتی اجرای این نوع از نرده های شیشه ای مربوط باشد.

نرده شیشه ای با پایه های فلزی

در این گروه از نرده های شیشه ای، پایه های فلزی در فواصل مشخص و بصورت مدولار قرار گرفته و هر پایه فلزی ۲ عدد شیشه را از طرفین مهار می کند. در این گروه از نرده های شیشه ای، وجود پایه های فلزی و تکرار آنها از نظر روانی و بصری، احساس امنیت و پایداری بیشتری نسبت به سایر انواع نرده های شیشه به بیننده القا می کند.

تنوع طراحی پایه های فلزی و امکان طراحی پایه های فلزی بر اساس ویژگی ها و سلیقه طراح پروژه می تواند به راحتی این مشکل را رفع نماید.

نرده شیشه ای و فیکس پوینت

نرده شیشه ای با استفاده از فیکس پوینت ها را شاید بتوان زیباترین نوع نرده های شیشه ای به حساب آورد. نرده های شیشه ای سرتاسری که دیگر خبری از پایه ها و کلمپ های فلزی در آنها نیست. این گروه از نرده های شیشه ای برخلاف سایر نرده های شیشه ای روی کف معماری یا سازه ای نصب نمی شوند، و نصب آنها توسط اتصال فیکس پوینت ها و یا بازوهای اسپایدر به جداره سازه انجام شده و صورت می پذیرد.

این حالت نصب، سبب می شود که شیشه همیشه از ترازی پایین تر از کف معماری شروع شده و این امتداد بصری شیشه، سبب افزایش زیبایی نرده های شیشه ای می شود.

نرده شیشه ای با استفاده از یوچنل (u channel)

این گروه از نرده های شیشه ای که با استفاده از سیستم یوچنل (u channel) نصب می شوند شما امکان اجرای نرده شیشه ای با سازه ای کاملا پنهان را ارائه می کنند. پوچنلها، قطعاتی پیش ساخته برای نصب شیشه ها هستند که حاصل فرآیند اکسترود آلومنیوم می باشند.

استفاده از یوچنلها کار نصب نرده شیشه ای را بسیار راحت کرده است و از طرفی در صورت شکستن شیشه و یا نیاز به تعویض شیشه ها، براحتی می توان شیشه ها را از یوچنل خارج کرده و مجددا آنها را نصب نمود. یوچنل های مورد استفاده برای نصب نرده شیشه ای، در دو گروه تولید می شوند،گروه اول روی کف نصب می شوند و می توانند مدفون یا نمایان باشند و گروه دوم برای نصب روی سطوح قائم و جداره ها طراحی و تولید شده اند.

مهر

برچسب ها:

ساختمان ،نرده ،شیشه ،دکوراسیون 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman