دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تشریح کرد:

راه حل خانه دار شدن کارگران چیست؟

راه حل خانه دار شدن کارگران چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۵ | ۱۴۰۰/۰۵/۲۳

کمک به تامین زمین، اختصاص وام‌های بلند مدت و کم‌بهره و اعمال نظارت بر طرح‌های مسکن و ساخت و ساز می‌تواند کارگران را در راه صاحب خانه شدن کمک کند.
به گزارش اخبار ساختمان، هادی ابوی دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره راه‌های خانه دار شدن کارگران، اظهار کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی کارگر توانایی پس انداز برای خرید مسکن را ندارد و اگر بخواهیم خدمتی برای کارکران انجام دهیم بحث تامین مسکن آن‌ها است.

ابوی ادامه داد: این که از زمین‌های در اختیار سازمان ها، ارگان‌ها و دستگاه‌ها برای تامین مسکن کارگران استفاده کنیم و وام و تسهیلات کم بهره در اقساط بلند به آن‌ها بدهیم ایده بسیار خوبی است.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، افزود: تعاونی‌های مسکن کارگری باید فعال شوند مانند دهه ۶۰ و ۷۰، این امر مهم است تا زمین‌های رایگان در اختیار کارگران قرار داده شود و پول زمین را در مراحل بعدی و هنگام تحویل سند از آن‌ها تحویل گرقته شود.

وی بیان کرد: اگر کارگر بخواهد فقط پول زمین را بدهد باید زیر بار قرض و بدهی برود در صورتی که امروزه مالکانی هستند که حاضرند زمین هایشان را در این طرح مشارکت بدهند و از محل افزایش ارزش افزوده‌ای که این زمین‌ها برایشان به دنبال دارد، سودشان را دریافت کنند.

ابوی گفت: در گام اول دولت باید در تامین زمین کمک کند که خوشبختانه زیاد است، دوم اختصاص وام‌های بلند مدت و کم‌بهره است که کارگران از عهده پرداخت اقساط وام برآیند و سوم اعمال نظارت بر طرح‌های مسکن و ساخت و ساز که باید صورت گیرد.

میزان

برچسب ها:

مسکن کارگران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman