رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند:

بازار مسکن در بیرجند راکد است

بازار مسکن در بیرجند راکد است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۱ | ۱۴۰۰/۰۵/۱۲

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند گفت: میزان خرید و فروش مسکن طی چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بیرجند بین 15 تا 30 درصد کاهش داشته است.
به گزارش اخبار ساختمان، مجتبی اربابی در ارتباط با بازار خرید و فروش و اجاره‌های مسکن در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در حال حاضر بازار خرید و فروش مسکن در استان همانند چهار ماه گذشته راکد است.

وی بیان داشت: میزان خرید و فروش مسکن طی چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند به دلایل کاهش میزان خرید و فروش مسکن در بیرجند اشاره کرد و یادآور شد: شاید از دلایل عمده این کاهش بی‌پولی و تمایل کمتر مردم برای این امر است.

اربابی از کاهش قیمت معاملات مسکن متری ۵۰۰ تا یک میلیون تومان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ در بیرجند خبر داد و افزود: این امر با توجه به افزایش مصالح ساختمانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی میزان اجاره‌بها در بخش املاک مسکونی و تجاری در بیرجند، گفت: این افزایش با توجه به بالا رفتن قیمت اجاره‌بها در سطح کشور طبیعی بوده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند در پایان خاطرنشان کرد: در این افزایش قیمت‌ها مردم برای خرید و فروش مسکن عجله نکنند زیرا مسکن از قیمتی که در حال حاضر دارد گران‌تر نخواهد شد و مردم در این زمینه تحمل نمایند.

فارس

برچسب ها:

بازار مسکن ،بیرجند 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman