مستاجران آمریکایی با بحران روبرو شده اند

مستاجران آمریکایی با بحران روبرو شده اند
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۷ | ۱۴۰۰/۰۵/۱۰

شبکه سی بی اس آمریکا در گزارشی اعلام کرد میلیون‌ها آمریکایی که نتوانسته اند از ماه‌ها پیش به علت بحران همه گیری بیماری کووید ۱۹ اجاره خود را بپردازند.
به گزارش اخبار ساختمان، بر اساس اعلام مرکز بودجه و اولویت های سیاست گذاری، اجاره ۱۱ میلیون آمریکایی عقب افتاده است. به عبارتی حدود ۱۶ درصد از خانوارهای آمریکایی در پرداخت اجاره خود عقب مانده اند که دو برابر سطح قبل از همه گیری بیماری کووید ۱۹ است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در به توافق رسیدن با یکدیگر برای دادن مهلت اضافی به مستأجران مشکل دار شکست خوردند.

الکساندر کورتز نماینده کنگره آمریکا در این باره گفته است یک ماه است می‌دانیم مهلت تخلیه خانه توسط مستاجران این هفته به پایان می‌رسد. اما بررسی این موضوع - به تعویق انداختن مهلت تخلیه- در کنگره به مدت هفت هفته عقب افتاد و هیچ کاری انجام نشد.

این نماینده مجلس آمریکا تصریح کرد در حالی که خانه و زندگی ۱۱ میلیون اجاره نشین به خطر افتاده است، چگونه می‌توانیم به خانه‌های خود برگردیم وقتی تعداد زیادی از مردم در حال از دست دادن خانه‌هایشان هستند.

رو خانا نماینده کنگره آمریکا نیز چندی پیش در حساب کاربری خود در توییتر نوشته بود ۲۴ میلیون مستاجر کم درآمد بیش از نیمی از درآمد خود را صرف اجاره خانه می‌کنند.

وی گفته بود هیچ کس برای نگه داشتن سقف بالای سر خود نباید از ملزومات اساسی از مراقبت از کودک تا غذای روی میز چشم پوشی کند. اگر قصد داریم با نابرابری درآمدها مقابله کنیم، افزایش (حداقل) دستمزد اولین قدم است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از کنگره خواسته بود این مهلت را افزایش دهد اما به دلیل اینکه در لحظه آخر به این موضوع پرداخته، مورد سرزنش بسیاری قرار گرفت.

فاکس بیزینس چندی پیش گزارش داده بود ارزیابی های صورت گرفته توسط موسسه ولت هاب نشان می دهد حدود ۴۴ میلیون نفر از شهروندان آمریکایی مستاجر هستند و با توجه به افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر تحت تاثیر شیوع کرونا و تعطیلی بخش بزرگی از اقتصاد، فشار وارد به این مستاجران بیشتر شده است.

دانشجو

برچسب ها:

آمریکا ،بازار مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman