این رنگها را در دکوراسیون استفاده نکنید

این رنگها را در دکوراسیون استفاده نکنید
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۶ | ۱۳۹۸/۰۵/۱۳

در این گزارش با قوانین مربوط به استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون خانه آشنا خواهید شد.
به گزارش اخبار ساختمان، استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی خانه قوانینی دارد که باید از آنها مطلع باشیم. در این گزارش قصد داریم تا شما را با رنگ‌هایی که نباید در دکوراسیون از آن‌ها استفاده کنید، آشنا کنیم.

علاوه بر رنگ‌هایی که استفاده از آن‌ها در دکوراسیون خانه پیشنهاد می‌شود، رنگ‌هایی هم هستند که طراحان داخلی کمتر از آن‌ها در طراحی دکوراسیون استفاده می‌کنند و به آن‌ها رنگ های ممنوعه در دکوراسیون داخلی می‌گویند. در این جا با چند نمونه از این رنگ‌ها آشنا می‌شویم.

سبز بی رنگ

رنگ سبز خالص رنگی نشاط آور و یادآور طبیعت سبز و زیبا است، اما استفاده از این رنگ با این تونالیته روی دیوارها هیچ جلوه زیبایی به خانه نمی‌دهد. حتی روی پنجره‌ها و لوازم داخلی هم بهتر است از آن استفاده نکنید.

آبی

برخی طراحان در استفاده از بعضی رنگ‌ها بنابر دلایل شخصی پرهیز می‌کنند. به‌عنوان مثال یکی از طراحان به نام« susan niblo » استفاده از رنگ آبی را پیشنهاد نمی‌کند، چون در خانه‌ای که بزرگ شده از رنگ آبی استفاده شده بود. او از این رنگ بیشتر در لوازم جانبی استفاده می‌کند تا روی دیوار منزل.

مشکی

به گفته بعضی از طراحان دکوراسیون داخلی بهتر است از این رنگ در خانه استفاده نکنیم، زیرا به اندازه کافی در مکان‌های دیگر با آن رو به رو می شویم. تونالیته رنگ‌ سیاه اغلب در دفاتر کار و در لباس‌هایی که روزانه تن می‌کنیم استفاده شده‌اند؛ بنابراین بهتر است که در خانه‌هایمان دیگر از این رنگ استفاده نکنیم.

نارنجی سوخته

رنگ‌های گرم مثل نارنجی و زرد در صورت ترکیب نادرست با رنگهای مناسب کمی یاس آور هستند؛ بنابراین بهتر است در سطوح کمتر از این رنگها استفاده کنید مثلا درکوسن‌ها، روبالشتی‌ها، پرده‌ها و…

بنفش

بنفش یکی دیگر از رنگ‌هایی است که طراحان استفاده از آن را پیشنهاد نمی‌کنند. این رنگ را به سختی می‌توان با رنگ‌های دیگر در خانه ست کرد. اما اگر به آن علاقه دارید ناامید نشوید. بنفش نشان دهنده خلاقیت است، پس زیاد هم نمی‌تواند رنگ بدی باشد.

بژ

مردم این رنگ را به دلیل این که در هر فضایی می‌توان استفاده کرد به کار می‌برند. اما نظر طراحان این نیست. چون کار کردن با رنگ‌های کمرنگ کمی سخت است و معمولاً با رنگ کف اتاق تضاد پیدا می‌کند.

طلایی

امروزه استفاده از این رنگ در دکوراسیون چندان رایج نیست و یکی از رنگ‌هایی است که خواستار چندانی ندارد. رنگ طلایی روی دیوار کمی خشن و زننده است به جای آن می‌توانید از رنگ‌ها متالیک استفاده کنید.

رنگ های جیغ

طراحان دکور سعی می‌کنند کمتر از رنگ‌های جیغ استفاده کنند، چون این رنگ‌ها کمی قدیمی شده و مستقیماً روی مغز تاثیر می‌گذارند. اگر تصمیم دارید رنگ‌های زیادی در دکور به کار ببرید، از نوع مات این رنگ‌ها استفاده کنید. مثلاً به جای صورتی جیغ از صورتی کدر یا کثیف استفاده کنید.

مستقل آنلاین

برچسب ها:

دکوراسیون ،رنگ 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman