مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خبر داد:

مقاوم سازی 200 هزار مسکن روستایی

مقاوم سازی 200 هزار مسکن روستایی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۷ | ۱۴۰۰/۰۵/۰۲

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیشتر واحدهای روستایی استان بی دوام هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، محمود بدلی با بیان اینکه بیش از ۲۸۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که ۷۰ درصد این واحدها کم دوام در برابر حوادث و بلایایی چون سیل و زلزله هستند، افزود: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان با استفاده از تسهیلات و نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی شود که امسال سهم استان آذربایجان از این میزان ۱۳ هزار واحد است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ میلیون واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی شده که ۸۸ هزار واحد آن متعلق به آذربایجان غربی است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در صورت مشارکت مردم تا سال ۱۴۰۵ حدود ۷۰ درصد مساکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شود.

بدلی با تاکید بر اینکه هیچ گونه محدودیت اعتباری در پرداخت تسهیلات مقاوم سازی منازل روستایی در استان وجود ندارد، اضافه کرد: امسال یک هزار و۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی هر واحد مسکن روستایی از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال و مدت بازپرداخت این تسهیلات از ۱۵ سال به ۲۰ سال افزایش یافته است.

بدلی گفت: تاکنون در آذربایجان غربی ۱۰۵ هزار و ۷۰۰ نفر به بنیاد مسکن مراجعه و تشکیل پرونده داده‌اند که بیش از ۹۷ هزار نفر به بانک‌های عامل معرفی شده و حدود ۹۵ هزار و ۵۰۰ نفر با اتمام عقد قرارداد، فعالیت خود را شروع کرده و عملیات مقاوم سازی ۸۸ هزار واحد روستایی به پایان رسیده است.

بدلی در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح هادی نیز عنوان کرد: برای اجرای طرح‌های هادی در این استان یک هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و تاکنون نیز در ۳۳ درصد از روستاهای استان طرح هادی اجرا شده است.

وی گفت: در حال حاضر برای ۲ هزار و ۱۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان شامل ۹۸ درصد از روستاهای آذربایجان غربی نیز مطالعات طرح هادی تهیه شده و آماده اجراست که با توجه به وضعیت بودجه و اعتبار اختصاص یافته به مقام اجرا خواهد رسید.

بدلی با اشاره به اینکه ۱۸۰ هزار فقره سند برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار صادر شده است؛ اظهار کرد: ۴۱ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز سند دار شده‌اند تا تعداد واحدهای مسکونی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به ۲۲۱ هزار واحد برسد.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman