عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

گرانی سیمان و میلگرد مشکل آفرین است

گرانی سیمان و میلگرد مشکل آفرین است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۷ | ۱۴۰۰/۰۴/۲۱

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش قیمت سیمان و میلگرد به عنوان یک مشکل و چالش برای توسعه ساخت و ساز در طرح اقدام ملی مسکن مطرح است و باید تجدید نظری صورت بگیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، مصطفی طاهری با بیان اینکه تولید مسکن وظیفه دولت است، گفت: مسکن دارای دو شاخصه فراوانی (نسبت خانوار به مسکن) و قیمت است.

وی اظهار کرد: طبق سرشماری سال ۹۵ به طور متوسط میزان اختصاص درآمد افراد برای مسکن در شهرهای معمولی ۴۵ درصد و در کلان‌ شهرها ۷۸ درصد بود و از سال ۶۵ تا ۹۵ افرادی که در شهرها صاحب مسکن بودند از ۷۷ درصد به ۵۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه مسکن وجود دارد، گفت: تعداد مسکن به خانوار در ۲۵ سال گذشته به‌گونه‌ای بوده که ۴۸ درصد مسکن تولیدی برای مصرف و ۵۲ درصد برای سرمایه‌گذاری بوده که باید آسیب شناسی شود.

طاهری از وجود سه میلیون خانه خالی در کشور خبر داد و تاکید کرد: دولت باید از ابزارهای کنترلی مانند مالیات بر خانه‌ها و زمین‌های خالی و سایر ابزارها استفاده کند.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن باعث ایجاد شغل می شود، ابراز داشت: به ازای تولید هر ۱۰۰ متر مربع مسکن برای ۲.۵ نفر در حوزه شهری و دو نفر در حوزه روستایی ایجاد اشتغال می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کلان کشور کمبود مسکن داریم، گفت: با توجه به رشد جمعیت، ایجاد خانواده‌های جدید و ترمیم واحدهای بافت فرسوده در مجموع به ۲۴ میلیون مسکن شهری و ۳.۵ میلیون مسکن روستایی نیاز داریم.

طاهری یاد آورشد: طبق قانون جهش تولید مسکن دولت باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی تولید کند و اولین فصل در قانون مجلس شورای اسلامی تامین منابع مالی برای ساخت مسکن است.

وی گفت: افزایش قیمت سیمان و میلگرد به عنوان یک مشکل و چالش برای توسعه ساخت و ساز در طرح اقدام ملی مسکن مطرح است و باید در این زمینه تجدید نظر صورت بگیرد.

بازار

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman