همزمان با بیست و سومین نمایشگاه ساختمان مشهد صورت می‌گیرد:

معرفی دستاوردهای بزرگ شهرداری مشهد در حوزه عمرانی و ساخت و ساز شهری

معرفی دستاوردهای بزرگ شهرداری مشهد در حوزه عمرانی و ساخت و ساز شهری
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۳ | ۱۴۰۰/۰۴/۱۰

رضا مهرآبادی: شهرداری مشهد با تمام دستاوردها خود در حوزه ساختمان های سبز و پایدار و انرژی های نو در نمایشگاه بین المللی ساختمان مشهد حضور پیدا خواهد کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، شهرداری مشهد طی دوره چهار ساله مدیریت شهری و قرارداد مشترکی که با وزارت راه و شهرسازی امضا شده است، توانسته است اتفاقات بسیار خوبی را در حوزه انرژی های تجدیدپذیر در ساختمان های شهری، ادارات دولتی و ساختمان های شهرداری مشهد پدید آورد.

شهرداری مشهد با همراهی مرکز تحقیقات راه و ساختمان و شهرسازی کشور توانسته است در جهت توسعه ساختمان های پایدار و استفاده از تکنولوژی های نوین در صنعت ساختمان گام های مهمی بردارد و در این مسیر توانسته است پروژه های در حوزه ساختمان هایی با تکنولوژی های جدید، ساختمان های پایدار و ساختمان های سبز که با متریال های مورد استفاده در آن به حفظ محیط زیست کمک می کند در سطح کلانشهر مشهد به بهره برداری برساند و در این زمینه به دستاوردهای خوبی دست پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر دو بحران بزرگ انرژی و پیامدهای زیست محیطی ناشی از آن، بدون شک از مهم ترین مسائلی هستند که انسان معاصر با آن روبه روست و آینده بشریت را تهدید می کند. تمام این مسائل ما را به سمتی سوق می دهد تا از تشدید این آثار مخرب بکاهیم.

در همین راستا، معماری پایدار با جایگزینی استفاده از انرژی های پاک و تجدیدشونده و کاهش مصرف انرژی، تحولی عظیم در بخش ساختمان پدید آورده است. استراتژی های عمومی، به منظور تحقق ساختمان پایدار از طریق مطالعه منابع و طبقه بندی آنان انجام گرفته است؛ این استراتژی ها در هفت گروه بهبود کارایی لفاف فضایی ساختمان، بهبود عملکرد روشنایی ساختمان، بهبود کارایی سیستم های مکانیکی و مدیریت بار انرژی وسایل و تجهیزات برقی، طراحی فعال و غیرفعال خورشیدی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به منظور تامین انرژی موردنیاز ساختمان و کاهش مصرف انرژی شناسایی شد.

امروزه ساختمانها خود گونه ای از تکنولوژی هستند و آنها خود را با تکنولوژی وفق می‌دهند و از آن بهره می‌گیرند. ساختمانها به عنوان یک سازه به محض اینکه توانایی کامپیوتر را در اختیار بگیرند، هوشمند خواهند شد. نخستین بنای هوشمند از تکنولوژی در جهت مهیا ساختن محیطی امن و راحت و انرژی زا بهره می برد.

ایده یک ساختمان هوشمند، ارتباط و پیوستگی میان دسترسی، نوردهی، امنیت، نظارت، مدیریت و ارتباط راه دور را پیش رو قرار می‌دهد یک بنای هوشمند، بنایی است که کارآیی و راندمان ساکنانش را افزایش داده و امکان مدیریت موثر را بر اساس مقتضیات خاص و با کمترین هزینه فراهم آورد.

شهرداری مشهد تصمیم دارد با تمام دستاوردهای خود در حوزه ساختمان های سبز و پایدار و انرژی های نو در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان (معماری، عمران) صنایع سرمایشی و گرمایشی مشهد که از 22 لغایت 25 تیر ماه سال جاری و به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کلانشهر مشهد برگزار می شود شرکت کند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman