بررسی بازار مسکن در چهارمحال و بختیاری

بررسی بازار مسکن در چهارمحال و بختیاری
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۱ | ۱۴۰۰/۰۴/۰۶

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در بازار کنونی مسکن تقاضای فروش بیشتر از خرید آن است، تصریح کرد: به سبب افزایش بالای قیمت مسکن در سال‌های اخیر، قدرت خرید مردم کاهش یافته است.
به گزارش اخبار ساختمان، ابراهیم علیرضایی در ادامه افزود: در بهار امسال قیمت زمین و مسکن در استان کاهش و یا افزایشی نداشته است و در بازار زمین و مسکن در استان پس از آنکه در سال‌های اخیر با رشد قابل توجهی برخوردار شد از زمستان سال گذشته بدون تغییر قیمت باقی ماند و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

علیرضایی تصریح کرد: در بهار امسال نیز قیمت زمین و مسکن در استان با افزایش و یا کاهش قیمت روبرو نبوده است و معاملات این حوزه کاهش یافت.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در عین حال از افزایش اجاره‌بها در استان در بهار امسال خبر داد و گفت: اجاره بها در شهرهای کوچک به میزان پنج درصد و درشهرهای بزرگ به میزان ۱۰ درصد افزایش داشته است.

علیرضایی با بیان اینکه شهرکرد به سبب کمبود زمین و تقاضای بالا یکی از شهرهای گران کشور در حوزه زمین و مسکن شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع در سال‌های اخیر با افزایش جمعیت و مهاجرت به این شهر بیش از پیش خود را نشان داده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است و شهرکرد به عنوان مرکز استان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman