معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد:

تسهیلات مسکن محرومان افزایش یافت

تسهیلات مسکن محرومان افزایش یافت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۹ | ۱۴۰۰/۰۴/۰۲

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: تا امروز از ۱۱۶ هزار واحد مسکن محرومان، ۶۵ هزار واحد به اتمام رسیده است.
به گزارش اخبار ساختمان، عزیزالله مهدیان معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه نوسازی و بازسازی مسکن محرومان در روستا‌ها را از سال ۸۴ با پرداخت تسهیلات آغاز کرده‌ایم، گفت: تسهیلاتی که به روستاییان برای نوسازی پرداخت می‌شود بین ۵۰ تا ۷۰ درصد از هزینه ساخت مسکن را شامل می‌شود و متقاضیان هم باید ۵۰ تا ۳۰ درصد از هزینه ساخت را در قالب آورده خودشان پرداخت کنند.

او ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته خانواده‌هایی که به شدت مستضعف هستند و خانه‌های به شدت آسیب پذیری دارند به دلیل مشکلات مالی و تامین نکردن آورده مورد نیاز نمی‌توانستند از این تسهیلات استفاده کنند؛ بنابراین در سال‌های گذشته برای بازسازی اقدامی نمی‌کردند.

معاون مسکن روستایی بنیاد مستضعفان اظهار کرد: از سال ۸۴ تا کنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن روستایی ساخته‌ایم، ولی عموما افرادی که دارای واحد‌های آسیب دیده بودند در طی این سال‌ها نتوانستند از این تسهیلات استفاده کنند.

مهدیان بیان کرد: در اوایل بازسازی شرایط اقتصادی مناسب‌تر بود و میزان استقبال خانواده‌ها از بازسازی بیشتر بود، ولی در حال حاضر با توجه به گرانی مصالح ساختمانی و با توجه به بالا بودن قیمت ساخت واحد‌های مسکونی افراد نتوانسته‌اند از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه طی مذاکره‌ای که با سازمان برنامه و بودجه و دولت صورت گرفت، مقرر شد که بخشی از آورده متقاضیان را دولت به عنوان کمک بلاعوض به خانواده‌ها پرداخت کنند، افزود: از اواخر سال ۹۸ این اقدام شروع شده و در طول دو سال گذشته ساخت ۱۱۶ هزار واحد در این قالب را آغاز کرده‌ایم و به خانواده‌های که توان نداشتند این تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

او بیان کرد: در ابتدا این تسهیلات ۲۵ میلیون تومان بود که با رایزنی‌ها صورت گرفته هم اکنون به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مهدیان اظهار کرد: تا به امروز از این ۱۱۶ هزار واحد ۶۵ هزار واحد مسکن روستایی به اتمام رسیده و تلاش می‌کنیم مابقی واحد‌ها هم تا پایان نیمه اول سال به بهره برداری برسانیم.

او در پایان بیان کرد: تا به امروز به این خانواده‌ها بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها کمک کرده‌ایم و این تسهیلات هم از مابه التفاوت سوخت و یارانه سازمان هدفمندی به خانواده‌هایی که نیازمند بودند و امکان خانه دار شدن برای آن‌ها وجود نداشت، پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

مسکن محرومان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman