طرح مسکن ملی در اصفهان به کجا رسید؟

طرح مسکن ملی در اصفهان به کجا رسید؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۶ | ۱۴۰۰/۰۴/۰۱

خانه‌دار شدن در این شرایط به رویا تبدیل شده است و حال این سوال مطرح است که اقدام ملی مسکن در استان اصفهان به کجا رسید؟
به گزارش اخبار ساختمان، موضوع مسکن یکی از مهمترین موضوعات و دغدغه در جوامع امروزی محسوب می‌شود و وظیفه دولت ایجاد فضایی مناسب در راستای خرید مسکن به ویژه توسط جوانان است.

امروزه اما موضوع مسکن اوضاع نابسامانی دارد و افزایش سرسام آور قیمت مسکن در اقصی نقاط کشور مسکن را برای جوانان به نحوی به یک آرزویی تبدیل کرده است که دست یافتن به آن بسیار سخت شده است.

برهه‌ای از زمان برخی مسئولان به عدم ساخت مسکن توسط دولت افتخار کردند و وضعیت مسکن به این اوضاع تابستان تبدیل شد و حال دولت که اوضاع را به این شرایط دیده است طرح اقدام ملی مسکن را رونمایی کرد تا شاید التهاب بازار مسکن بخوابد.

چندین مرحله برای ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن گذشته است و متقاضیان برای ثبت‌نام اقدامات لازم را انجام دادند و حال این سوال مطرح است که نتیجه این طرح به کجا انجامید؛ در پاسخ به این سوال با مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان به گفت‌وگو نشستیم.

غلامحسین خانی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای اقدام ملی مسکن اظهار داشت: بنیاد مسکن با همکاری اداره کل راه و‌ شهرسازی در شهرهای زیر 100 هزار نفر و چهار شهر بزرگ استان از جمله شاهین شهر، بهارستان، کاشان و شهرضا برای هشت هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه با تعیین پیمانکاران مربوطه زمینه تسریع در ساخت واحدهای مسکونی در دست اجراست، افزود: در شهرستان نطنز تعداد 540 نفر متقاضی واحد های مسکونی مبلغ مورد نظر را واریز کردند و از این تعداد 160 نفر برای آن‌ها زمین تأمین شده و پروانه ساخت نیز در حال پیگیری است.

خانی ضمن اشاره به جزئیات تسهیلات درنظر گرفته شده ویژه متقاضیان مسکن در استان اصفهان گفت: مبلغ 150 میلیون تومان تسهیلات بانکی با بهره 18 درصد با بازپرداخت 12 ساله در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و می توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان با بیان اینکه در مرحله پنجم ثبت‌نام طرح ملی مسکن جانمایی خوبی برای مسکن در نظر گرفته شده است، گفت: در شهرهای بادرود و خالد آباد در مرحله پنجم زمین‌های خوبی در نظر گرفته شده است و متقاضیان بایستی هرچه سریعتر وجه مورد نظر را واریز کنند.

خانی همچنین درباره بافت ارزش روستاهای گردشگری و اجرای طرح هادی در بخش‌های مختلف روستاهای استان اصفهان به ویژه روستاهای گردشگرپذیر گفت: در شش روستای گردشگری در دره برزرود از توابع بخش مرکزی طرح هادی اجرا شده و تسهیلات مسکن روستایی نیز برای افراد در نظر گرفته شده است.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman