دادستان زنجان خبر داد:

مشاوران املاک متخلف پلمب شدند

مشاوران املاک متخلف پلمب شدند
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۳ | ۱۴۰۰/۰۴/۰۱

دادستان زنجان با بیان اینکه خرید اراضی زراعی توسط تعاونی مسکن زنجان ممنوع است، گفت: بنگاه‌های مشاور املاک که نقش دلالی را در بازار مسکن زنجان داشتند پلمب شدند.
به گزارش اخبار ساختمان، حجت الاسلام محسن کرمی در نشست خبری با خبرنگاران در محل دادگستری زنجان، به پرونده شهردار و اعضای شورای شهر زنجان اشاره کرد و افزود: در این پرونده ۲۴ نفر محکوم شدند و ما حکم برائتی مشاهده نکردیم.

دادستان زنجان گفت: علنی برگزار شدن به معنای آن نیست که مردم یا رسانه‌ها برای حضور در دادگاه دعوت شوند، بلکه برای ورود افراد منعی وجود ندارد.

کرمی به اصلاح کمیسیون ماده ۱۰۱ اشاره کرد و ابراز داشت: فرآیند نادرستی که جریان داشت سبب تضییع حقوق عمومی شده بود که با اصلاح آن ۱۰۰ ها میلیارد تومان ثروت در شهرداری‌ها تثبیت شد و شهرداری‌ها مکلف شدند برای دارایی‌های خود سند تک‌برگی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته در برخی شهرک‌های مسکونی عرصه‌هایی با کاربری عمومی در اختیار تعاونی‌ها باقی مانده و یا به واحدهای مسکونی و تجاری تبدیل شده که پیگیری‌ها در این موارد انجام شد، ابراز کرد: در گلشهر ۱۵ هزار متر زمین ورزشی به واحد مسکونی و تجاری تبدیل شده بود و تعاونی مکلف خرید زمین شده است.

دادستان زنجان با بیان اینکه خرید اراضی زراعی توسط تعاونی مسکن ممنوع است، گفت: بنگاه‌های مشاور املاک که نقش دلالی را در بازار مسکن زنجان داشتند پلمب شدند.

کرمی با بیان اینکه مشاوران املاک جدیدی در گلشهر ایجاد و یا منتقل نشود؛ یادآور شد: زمینه دلالی در این بخش از شهر بالا بوده و سبب ایجاد نوسان قیمت در بازار زمین و مسکن می‌شود.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman