مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت مطرح کرد:

حراست از اراضی زراعی در اولویت است

حراست از اراضی زراعی در اولویت است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۴ | ۱۴۰۰/۰۳/۲۹

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت گفت: صیانت و حراست از اراضی زراعی و باغی شهرستان با پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر قانونی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جهادکشاورزی است.
به گزارش اخبار ساختمان، "حسن دالوند" گفت: به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، چندین اکیپ متشکل از کارشناسان جهادکشاورزی، عوامل بخشداری و شهرداری تشکیل شده تا هر گونه تغییر کاربری مقابله کنند.

وی افزود: این اقدام به صورت مستمر و به ویژه در ایام انتخابات، با هدف پایش و شناسایی متخلفان، مشاوران املاک غیرمجازِ دخیل در امر تفکیک و قطعه بندی اراضی و همچنین پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و جمع‌آوری مصالح ساختمانی در اراضی کشاورزی صورت می‌گیرد و افراد متخلف شناسایی شده، به مراجع قضایی و نظارتی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: با وجود آنکه تذکرات شفاهی و کتبی به افراد متخلف داده شده است ولی باز هم تعدادی از آنان، از هشدارها و تذکرات ماموران جهادکشاورزی تمکین نکرده و اقدام به ساخت وسازهای غیرمجاز کرده اند.

دالوند با اشاره به جمع آوری بیش از ۱۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و ادوات مربوط به این اقدام در سطح پاکدشت گفت: طرح پایش مناطق کشاورزی تا کنون در روستاهای حسین آباد، ارمبویه، فیلستان، محمود آباد، عبدل آباد، ابراهیم آباد، قرمز تپه، خلیف آباد، کهریزک، قشلاق کریم آباد، جیتو، چنگی، کبود گنبد، انجام شده است.

وی افزود: اجرای این طرح با اولویت در امر پیشگیرانه با تذکر و جمع آوری مصالح ساختمانی پای کار، تخریب فنس، دادن اخطار کتبی و چندین مورد تخریب دیوار کشی های غیر مجاز اقدامات لازم صورت گرفته است.

پاکدشت بیش از ۲۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد؛ این شهرستان در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman