با عرضه سیمان در بورس کالا محقق شد:

حذف واسطه‌ها از چرخه فروش سیمان

حذف واسطه‌ها از چرخه فروش سیمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۷ | ۱۴۰۰/۰۳/۲۶

بعد از دو مرحله عرضه محصول سیمان در بورس کالا توسط شرکت سرمایه‌گذاری سیمان شستا، حذف واسطه‌ها و افزایش سود سهامداران و نیز تثبیت و ارتقاء فروش سیمان در سطح کشور محقق شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، نخستین عرضه محصول سیمان در بورس کالا با عرضه محصولات ۹ شرکت از شرکت‌های تولیدکننده سیمان تابعه شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین، روز یکشنبه نهم خردادماه امسال با هدف افزایش سطح شفافیت و حذف واسطه‌گری بین تولیدکننده و مصرف‌کنندگان توسط شرکت کارگزاری صبا تامین انجام شد؛ به این ترتیب این شرکت اولین شرکت کارگزاری عرضه کننده محصولات سیمان شناخته شد.

بر این اساس ۳۰ هزار تن از محصولات شرکت‌های آبیک، ساوه، صوفیان، فارس نو، فارس، غرب، خزر، قائن و خاش در بورس کالا به فروش رسید که در این بین ۳۱ درصد خریداران حقوقی و مابقی افراد حقیقی بودند و بیشترین حجم معاملاتی هم مربوط به صوفیان با ۳۴ درصد بود که ۳۷ درصد ارزش معاملاتی را هم به خود اختصاص داد.

در دومین مرحله که بیست و چهارم خردادماه صورت گرفت نیز ۱۶۰ هزار تن سیمان به فروش رفت.

قیمت پایه برای سیمان فله ۳۴۵۰ ریال به ازای هر کیلوگرم و برای سیمان پاکتی ۴۷۹۴ ریال به ازای هر کیلوگرم بود که بیشتر شرکت‌ها در همین قیمت پایه معاملات خود را انجام دادند.

این اقدام موجب شده منافع مالی حاصل از تفاوت قیمت تولید و مصرف که قبلا توسط واسطه‌گران اخذ می‌شد به شرکت‌های عرضه‌کننده و نهایتا سهامداران تخصیص یابد و علاوه بر این شاهد تثبیت و ارتقاء فروش سیمان در بورس کالا باشیم.

دنیای معدن

برچسب ها:

سیمان ،بورس کالا 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman