دنا تا قبل از فصل سرما بازسازی می‌شود

دنا تا قبل از فصل سرما بازسازی می‌شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۴ | ۱۴۰۰/۰۳/۲۶

زلزله ۵۰۶ ریشتری ۲۵ بهمن‌ماه سال ۹۹ در شهرستان دنا ۱۲۰۰ منزل مسکونی را به طور ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد و این منازل تا قبل از فصل سرما بازسازی می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، 29 بهمن‌ماه سال گذشته زلزله‌ای به بزرگی 5.6 ریشتر شهرستان دنا را لرزاند که سبب خسارت به بیش از چهار هزار واحد مسکونی از صفر تا 100 درصد شد.

در این زلزله یک هزار و 200 منزل مسکونی به صورت 100 درصد دچار خسارت شد و در سرمای زیر صفر زمستان 99 خانواده‌های زیادی را چادرنشین کرد تا به امید ساختن سرپناه خود سوز سرمای زمستان را تحمل کنند.

هنوز به آبان‌ماه سرد 1400 چهار ماهی باقی مانده ولی زلزله‌زدگان از اینکه منازل تخریب شده آنان تا آن موقع به صورت کامل بازسازی نشود، در هراس هستند زیرا به تحقق وعده مسئولان دولتی اعتمادی ندارند.

تخصیص 70 درصد تسهیلات بازسازی و تعمیرات منازل خسارت دیده از زلزله سی‌سخت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص 70 درصد تسهیلات بازسازی و تعمیرات ناشی از زلزله سی‌سخت خبر داد و گفت: وظیفه اصلی ما بازسازی مناطق تخریب شده و آسیب دیده بوده و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و البته امکان جوابگویی به انتظارات غیرمنطقی وجود ندارد.

حسین کلانتری با بیان اینکه صاحبان منازل باید هر چه سریع‌تر برای گرفتن تسهیلات بازسازی با بانک‌های عامل قرارداد منعقد کنند، افزود: تاکنون 80 درصد زلزله‌زدگان شهرستان دنا با بانک‌های عامل قرار داد منعقد کرده‌اند.

وی بر ضرورت مشارکت جدی مردم برای تسریع در اجرای برنامه‌های احداثی و تعمیراتی شهرستان زلزله‌زده دنا تاکید کرد و اظهار داشت: کار تعمیرات یک هزار و 664 واحد در این شهرستان انجام شده و یا در دست اقدام است.

کلانتری با اشاره به اینکه 70 درصد تسهیلات به بازسازی و تعمیرات ناشی از زلزله سی‌سخت تخصیص یافته است تصریح کرد: از مجموع 431 میلیارد تومان تسهیلات تعهد شده از سوی دولت، 270 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 141 میلیارد تومان آن بلاعوض بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آغاز بازسازی 80 درصد واحدهای تخریبی فونداسیون خبر داد و گفت: 30 درصد آنها در حال مسقف شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور می‌گوید: ساخت 200 واحد مسکن شهری و روستایی در مناطق زلزله‌زده در دنا مسقف شده‌اند.

علیرضا تابش در زمینه توزیع کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، عنوان کرد: به تازگی از این ستاد مبلغ 10 میلیون تومان برای خرید درب و پنجره پیش‌بینی شده که در اختیار صاحبان واحدها قرار گرفت.

وی از ابلاغ مصوبه جدید بانک‌ها خبر داد و افزود: بر اساس این مصوبه 100 واحد مسکن در سطح شهر و 300 واحد مسکن در مناطق روستایی اجرا می‌شود که در این راستا قراردادهای مربوطه با بانک‌های عامل منعقد شد.

تسنیم

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman