نحوه نگهداری پارتیشن اداری به چه صورت است؟

نحوه نگهداری پارتیشن اداری به چه صورت است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۴ | ۱۴۰۰/۰۳/۲۴

انواع گوناگون پارتیشن در بازار موجود می باشد، برای مثال می توان به پارتیشن های شیشه ای، چوبی یا آلومینیومی اشاره کرد که جزو بهترین و پر استفاده ترین پارتیشن ها می باشد و بر اساس نوع نیاز و البته مکان مورد نظر استفاده می شوند.

به گزارش اخبار ساختمان، شما می توانید با استفاده از پارتیشن ها، در یک فضای کوچک یا بزرگ یک معماری بسیار زیبا مطابق با میل خود بسازید و هر زمان که از آن خسته شدید یا نیاز به تغییر داشت، دست به تغییر آن بزنید.

در این مقاله اما سعی داریم تا نحوه و چگونگی نگهداری پارتیشن های اداری را برای شما عزیزان معرفی کنیم، پس برای کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 



روش های نگهداری و مراقبت از پارتیشن های اداری:

پارتیشن های اداری در کنار کارایی و ویژگی های بسیار زیادی که دارد، نیاز بسیار زیادی به مراقبت کردن و نگهداری دارد چراکه اگر این کار انجام نشود باید هر چند ماه یک بار دست به تعمیر یا تغییر آنها بزنیم.

در ادامه به معرفی برخی نکات بسیار مهم جهت حفظ و نگهداری پارتیشن های اداری میپردازیم:

1-قبل از تحویل از کیفیت و همچنین نصب پارتیشن ها اطمینان پیدا کنیم:

وقتی پارتیشن ها را تحویل می گیرید، حتما یک بار تمام قسمت های آن را چک کنید و از سلامت آن مطمئن شوید، همچنین از نحوه نصب آن نیز اطمینان خاطر پیدا کنید، چراکه اگر بعد از نصب مشکلی باشد ممکن است به گردن خودتان باشد.

2-اگر قصد تغییر یا جمع کردن پارتیشن ها دارید، دقت کافی داشته باشید:

خب بسیاری از کسب و کار ها یا اداره ها، ممکن است بعد از مدتی دست به تغییر محل کار خود بزنند، از این رو می خواهند پارتیشن های موجود در این محل را با خود به محل کار جدیدشان ببرند. باید توجه کنید که ابتدا با متخصصان این حوزه تماس گرفته و از آنها بخواهید برای جمع کردن پارتیشن ها اقدام کنند.

همچنین در هنگام جا به جایی پارتیشن ها، به نحوه قرار گرفتن آنها در ماشین حمل کننده دقت کنید، چراکه اگر اشتباهی در این قسمت صورت گیرد موجب آسیب دیدگی جدی پارتیشن ها و ضربات جبران ناپذیری در این زمینه بشود.

 



حتی اگر می خواهید پارتیشن های خود را جمع کرده و در انبار قرار دهید بازهم باید نکات بسیار زیادی را رعایت کنید، از جمله نحوه قرار دادن آنها در انبار و نحوه جدا کردن قطعات پارتیشن از یکدیگر.

نکته ی بسیار مهم دیگری که در این زمینه باید رعایت شود، این است که بدانیم محلی که پارتیشن ها را در آنجا قرار می دهیم دارای رطوبت و نم نباشد چراکه در این صورت پارتیشن های چوبی آسیب های جدی و جبران ناپذیری را متحمل می شوند.

3-رعایت کردن اصول در تمیز کردن پارتیشن ها:

در تمیز کردن انواع پارتیشن ها باید نهایت دقت خود را بکار بگیریم، برای مثال پارتیشن های شیشه ای را اگر با دستمال ها نامناسب پاک کنیم ممکن است باعث افتادن خط و خش بر روی آن می شود که جبران آن کار آسانی نخواهد بود.

همچنین پارتیشن های چوبی به رطوبت حساس هستند و اگر آنها را بسیار خیس کنیم ممکن است رطوبت بر روی آنها تاثیر گذاشته و باعث باد کردن آنها و کم شدن زیبایی و کارایی آنها بشود، پس نهایت دقت خود را در هنگام تمیزی به کار گیرید.

 



4-تعمیر کردن به موقع پارتیشن ها برای جلوگیری از ضرر های غیرقابل جبران:

گاهی اوقات پارتیشن ها دچار مشکلات کوچکی می شوند که عدم رسیدگی به موقع به آنها باعث ایجاد مشکلات و ضرر های سنگین تری می شود، پس اگر یک مشکل بسیار کوچک در پارتیشن شما دیده شد، قبل از هرکاری دست به تعمیر آن بزنید تا کار به تعویض آنها نکشد.

برای مثال پارتیشن های چوبی در بسیاری از موارد دیده شده است که دچار یک ترک کوچک و ریز می شوند که تعمیر آن ها نیز بسیار آسان می باشد، اما متاسفانه بسیاری از مردم این کار را انجام نداده و همین امر باعث ایجاد ترک های بزرگ تری و در نتیجه شکستگی های غیرقابل تعمیر و نهایتا تعویض پارتیشن می شود که موجب خسارت های سنگینی برای شما خواهد شد.

همچنین در بعضی از موارد پارتیشن هایی که در یک قسمت کوچک دچار شکستی می شوند، تعمیر این قسمت ها می تواند هزینه ی بسیار کمی را برای شما دربرد داشته باشد، اما اگر به این شکستگی های کوچک توجه نکنیم، ممکن است به یک باره شکستگی های بسیار بزرگتری در این پارتیشن ها ایجاد شود که دیگر قابل تعمیر نباشد و نیاز به تعویض داشته باشد که هزینه های بسیار زیادی برای شما خواهد داشت.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman