نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:

اجرای به موقع قانون مالیات ضرورت دارد

اجرای به موقع قانون مالیات ضرورت دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۰ | ۱۴۰۰/۰۳/۲۳

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تاخیر در اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، گفت: از رئیس سازمان امور مالیاتی برای حضور در کمیسیون عمران دعوت می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، اسماعیل حسین زهی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اجرای به موقع قانون مالیات بر خانه های خالی، گفت: وزیر راه شهرسازی چندی پیش اعلام کرد که یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است و یقیناً اجرای این قانون از رشد حباب گونه قیمت مسکن جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به کاهش قیمت مسکن در اثر اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی، اظهار کرد: در فروردین و اردیبهشت ماه امسال شاهد کاهش چند درصدی قیمت خانه نسبت به سال گذشته بودیم که متاثر از اجرای قانون مذکور است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قطعاً خانه‌های خالی که در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت شده به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اما اینکه معاون این سازمان اعلام کرده که هیچ خانه‌ای برای صدور برگه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی معرفی نشده اند، باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

نماینده مردم خاش، میر جاوه‌، بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی افزود: قبل از تدوین قانون مالیات بر خانه های خالی، جلسات متعددی در کمیسیون عمران با حضور مسئولان سازمان امورمالیاتی و وزارت راه و شهرسازی برگزار کردیم و همه آنها به ضرورت اجرای این قانون اذعان داشتند از طرفی ضمانت اجرایی این قانون پیش بینی شده و مجلس شورای اسلامی نیز بر اجرای کامل آن اهتمام دارند؛ لذا تاخیر در اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی از سکنه به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، رئیس سازمان امور مالیاتی را با هدف بررسی نحوه اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی به کمیسیون عمران دعوت خواهیم کرد.

افکارنیوز

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman