درب اتوماتیک، راحتی و امنیت وقتی به روی شما در می‌گشاید

درب اتوماتیک، راحتی و امنیت وقتی به روی شما در می‌گشاید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۶ | ۱۴۰۰/۰۳/۱۹

درب اتوماتیک دربی است که به وسیله برق کار می کند و عملکرد و ساخت آن بر اساس سیستم الکترومکانیکی می باشد. در این درب ها یک جک وجود دارد که این جک، دارای یک شفت است که با سرعت ثابت و معینی به جلو و عقب حرکت می کند و این حرکت، باعث می شود که در باز و بسته شود.

به گزارش اخبار ساختمان، درب اتوماتیک دربی است که به وسیله برق کار می کند و عملکرد و ساخت آن بر اساس سیستم الکترومکانیکی می باشد. در این درب ها یک جک وجود دارد که این جک، دارای یک شفت است که با سرعت ثابت و معینی به جلو و عقب حرکت می کند و این حرکت، باعث می شود که در باز و بسته شود. وقتی که نیروی موتور به گیربکس انتقال پیدا می کند، قدرت جک افزایش می یابد و سبب حرکت شفت می شود.

 

این درب ها با استفاده از چشمی ای که دارند، متوجه تردد افراد شده و حرکت می کنند و باز و بسته می شوند . انواعی دارند که بر اساس ساختار و محل نصب، به تقسیم های: لولایی، کرکره برقی، سکشنال، کشویی، تلسکوپی و تاشو، قوسی، گردان، مثلثی، خروج اضطراری و... دسته بندی می شوند که هر کدام کاربرد مختص خود را دارند و در مکان مختص خود قرار می گیرند. در ادامه جزئیات بیشتری درباره درب اتوماتیک، مطرح خواهیم کرد.

 

درب اتوماتیک درب اتوماتیک دیاکو

 

ویژگی های درب اوتوماتیک استاندارد

 

یک درب اتوماتیک خوب و استاندارد، اول از هر چیز باید از قطعات با کیفیت و مرغوب ساخته شده باشد تا از کارایی و طول عمر فراوانی برخوردار باشد. مهم ترین قطعه در ساخت این درب ها، موتور آن و قطعات نصب شده بر روی موتور است. اگر در ساخت موتور، متریال با کیفیت و استانداردی به کار رفته باشد، درب نیز طول عمر بالایی خواهد داشت. یکی دیگر از قطعات که کیفیت خوب آن موجب کارایی بیشتر درب می شود، قطعه ای به نام انکودر است. وظیفه این قطعه این است که چرخش و ترمز موتور را با دقت انجام دهد و حرکات در با بالا ترین دقت ممکن انجام شوند. همچنین این قطعه به بهتر کار کردن موتور هم کمک شایانی می کند.

 

 چیزی که باعث می شود درب اتوماتیک، به حالت خودکار باز و بسته شود، سیستم فرمان هوشمند است. اگر این سیستم به درستی کار نکند، درب هم کارایی کافی و درست را نخواهد داشت. این سیستم هوشمند به همراه ریل ها و کاور ها کار می کند که این ریل ها، بسیار روان هستند و مثل درب های قدیمی پر سر و صدا نبوده و نیاز به روغن کاری ندارند. از این رو باید به کیفیت این ریل ها و سیستم هوشمند دقت کنید تا درب بدون مشکل باز و بسته شود. اجزایی که نام برده شد، اصلی ترین و مهم ترین اجزای این درب ها هستند و عملکرد خوب شان باعث عملکرد درست درب می شود. اگر شما از شرکت سازنده با اعتباری این محصول را خریداری کنید؛ می توانید مطمئن باشید که بهترین را خریده اید و حتی نیازی ندارید که خودتان به شخصه، کیفیت اجزا را بسنجید.

 

  درب اتوماتیک درب اتوماتیک دیاکو                                                                                                                                                                               

 

کاربرد در اتوماتیک

 

شاید شما فکر کنید که کاربرد درب اتوماتیک فقط به دلیل راحتی در ورود و خروج افراد و اشیا است، اما  کاربرد درب اتوماتیک فقط همین مسئله نیست. این درب به خاطر صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش ورود سرما و گرما، کنترل فضا، به عنوان عایق صدا و مدیریت بهتر ورود و خروج افراد در مکان های پر تردد و برقراری امنیت بیشتر در مکان های مختلف، گسترش پیدا کرده و تقریبا در همه جا از آن استفاده می شود. همچنین این درب ها می توانند از ورود بسیاری از آلاینده ها نیز جلوگیری کنند و از صرف شدن مقدار زیاد و قابل توجهی از انرژی، توسط درب ها نیز جلوگیری می شود.

 

در کل می توان گفت این درب ها در مکان هایی مثل: مکان های نظامی که نیاز به امنیت خاص و بیشتری دارند، جا هایی مثل: هتل ها و فروشگاه ها که میزان مصرف انرژی در آن ها اهمیت دارد، مکان های بهداشتی مثل بیمارستان و آزمایشگاه و اتاق عمل و... مکان های رفاهی مانند پارکینگ ها، کاربرد دارد. و باعث افزایش سرعت، امنیت و ... می شوند

 

ویژگی درب اتوماتیک

 

درب اتوماتیک، ویژگی های منحصر به فرد و فوق العاده ای دارد؛ به عنوان مثال، شما با توجه به ترافیک موجود در محل می توانید سرعت آن را تنظیم کنید از ویژگی های خوبی که در برخی از این درب ها قرار دارد می توان به داشتن سیستم کارتخوان اشاره کرد، وجود این سیستم، باعث به وجود آمدن امنیت بیشتر برای مکان هایی است که نیاز به کارت ورود دارند. لازم به ذکر است که این سیسیتم برای امنیت بیشتر به صورت مستقیم به دستگاهی متصل می شوند. در مجموع این درب ها از ویژگی های اجرایی خاصی دیگری هم برخوردارند. ویژگی هایی مثل امنیت سایر تجهیزات و ماژول‌های امنیتی مثل سیستم‌های مدیریت یکپارچه ساختمان، اطفاء حریق، دزدگیر و…. به سیستم درب اتوماتیک شما قابل اضافه شدن می‌باشد. شما می توانید از انواع مختلف قفل مکانیکی و برقی را برای درب نصب کنید. از طرفی دیگر، از لحاظ ظاهری، این درب ها شکل ظاهری زیبایی دارند و جلوه خاصی به نمای ساختمان می بخشند.

 

درب اتوماتیک درب اتوماتیک دیاکو

جمع بندی

 

گفتیم که با پیشرفت تکولوژی، در برخی مکان ها از درب اتوماتیک استفاده می شود. این درب ها برای امنیت بیشتر، کنترل کردن ورود و خروج افراد و عایق صدا و سرما و گرما بودن، گسترش پیدا کرده اند. همچنین اشکال مختلفی از آن موجود است که هر کدام در جای مناسب خود کاربرد هایی دارند. به عنوان یک خریدار که یک یک کالای گران قیمت را می خرید، باید به مرغوبیت اجزای آن توجه ویژه ای کنید. با مراجعه به آدرس زیر می توانید بهترین و مرغوب ترین درب اتوماتیک را با خیال راحت و اطمینان خاطر بخرید و نصب کنید.

diakodoor.com


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman