مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه تشریح کرد:

از احداث کارخانه کاشی چینی‌ها چه خبر؟

از احداث کارخانه کاشی چینی‌ها چه خبر؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۶ | ۱۴۰۰/۰۳/۱۰

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر عملیات اجرایی کارخانه کاشی و سرامیک چینی‌ها از سر گرفته شود.
به گزارش اخبار ساختمان، فرید خلیلی با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه کاشی و سرامیک که سرمایه‌گذاران چینی در کرمانشاه استارت آن را زده‌اند، گفت: این پروژه به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که برای تردد سرمایه‌گذاران چینی ایجاد شد، اکنون متوقف است.

وی ادامه داد: این موضوع باعث شد مهلت مجوز سرمایه‌گذاری پروژه در سال گذشته به اتمام برسد، اما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و هماهنگی با سرمایه‌گذاران و همچنین سازمان سرمایه‌گذاری، مجوز آن تا پایان اسفند سال قبل تمدید و قرار شد از نیمه اسفند کار از سر گرفته شود، اما دوباره به پیک کرونا برخوردیم و در نهایت مهلت مجوز دوباره به اتمام رسید.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه دوباره رایزنی‌هایی با نماینده حقوقی چینی‌ها انجام شد، تاکید کرد: در این رایزنی هم تمدید مجوز سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار گرفت و با سرمایه‌گذاران اتمام حجت کردیم که اگر تا دو ماه آینده کار خود را از سر نگیرند تعهدات و خدماتی که برای آنها در نظر گرفتیم منتفی خواهد شد و شش ماه بعد از تاریخ جلسه نیز زمین را از آنها پس گرفته و به سرمایه‌گذار دیگری داده می‌شود.

خلیلی تاکید کرد: آنچه که مشخص است، سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه و ادامه آن تمایل دارد و امیدواریم روند کار هرچه زودتر از سر گرفته شود.

وی با بیان اینکه محدودیت اصلی که اکنون وجود دارد لزوم حضور پیمانکاران ناظر چینی برای نصب ماشین آلات و تجهیزات است و محدودیت‌های بیماری کرونا حضور این پیمانکاران را با چالش مواجه کرده، خاطرنشان کرد: قرار است فعلا کارهای سازه‌ای مانند دیوارکشی، ساختمان اداری، انبار و ... اجرایی شود و پس از بهبود شرایط کارهای ماشین آلات نیز انجام بگیرد.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه میزان پیشرفت کنونی این طرح را نزدیک به 20 درصد اعلام کرد.

خلیلی از اعتبار 110 میلیون دلاری این سرمایه‌گذاری یاد کرد و افزود: کارخانه کاشی و سرامیک چینی‌ها در صورت بهره‌برداری برای 1500 نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

این پروژه اواخر سال 1398 در زمین 22 هکتاری در شهرک صنعتی زاگرس استارت خورد و روند کار نیز برای مدتی خوب پیش رفت تا اینکه شیوع بیماری کرونا کار را به رکود کشاند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman