معاون استاندار تهران مطرح کرد:

بهره‌برداری از مسکن مهر پرند تا شهریورماه

بهره‌برداری از مسکن مهر پرند تا شهریورماه
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۳ | ۱۴۰۰/۰۲/۲۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه تا شهریورماه بخشی از مسکن مهر پرند به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: مشکلات مسکن مهر پرند را فردا در جلسه‌ای با معاون وزیر مسکن مطرح می‌کنم.
به گزارش اخبار ساختمان، عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در مورد «لزوم تحویل مسکن مهر پرند تا قبل از پایان دولت» اظهار کرد: حداکثر تا نیمه اول سال یعنی شهریورماه پروژه‌هایی که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: در خصوص پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم سعی می‌کنیم به همین برنامه زمانی برسد ولی بخشی از پروژه‌های زیر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در خصوص آنها کار سختی را داریم اما به معنای این نیست که نتوانیم آنها را انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: تعداد ۲۸۶۲ واحد در قالب ۲۰ ردیف هستند که پیشرفت فیزیکی همه آنها بالای ۸۵ درصد است همچنین درصدی از پروژه‌ها درصد فیزیکی آنها بین ۶۵ تا ۸۵ درصد بوده که تعداد آنها در چهار بخش ۴۸۳۴ واحد است.

چراغعلی افزود: یک ردیف دیگری از پروژه‌ها هستند با عنوان دقیق تعاونی‌ها که حدود ۲۲۸۵ واحد است که حدودا ۱۵ درصد عقب افتادگی دارند که باید کامل شوند.

وی ادامه داد: حدود ۱۴۳۴ واحد هم زیر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که به شدت در این واحدها عقب افتادگی داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه بعد از پیگیری ها، رئیس هیأت مدیره شهر جدید پرند را خواستم، تصریح کرد: بخشی از پروژه که مشکلاتی مثل محوطه‌سازی و بعضاً امتیاز آب و برق و دیگر مشکلاتی از این قبیل دارند با برنامه‌هایی که خواهد بود و صحبت‌هایی که با رئیس هیئت مدیره شهر جدید پرند شد سعی می‌شود سریعتر تکمیل و به بهراه برداری برسد که تعداد آنها ۱۹۴۴ واحد است.

چراغعلی افزود: فردا با یکی از معاونان وزیر مسکن جلسه دارم و این موضوع را پیگیری می‌کنم به خصوص مشکل اصلی ما آن پروژه‌های زیر ۴۰ درصد است که باید تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از علت‌های اصلی تاخیر در بهره‌برداری مشکل مالی بوده است، گفت: یکی از علت‌های این تاخیر مشکلات پیمانکار و مطالبات آنها بوده و بخشی از علت هم عدم تعهد مردم به مطالباتشان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه گرانی مصالح هم بی‌تاثیر نبوده است، خاطر نشان کرد: بخش دیگر علت تاخیر، موانع فنی و مهندسی بوده ولی بیشتر علت همان مسائل مالی است و تعهداتی که اعضا داشته‌اند که تمام و کمال پرداخت نشده و صورت وضعیت‌ها نقد نشده است.

فارس

برچسب ها:

مسکن مهر پرند 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman