برگزاری رویداد پیوند در حوزه جلبک و صنعت ساختمان

برگزاری رویداد پیوند در حوزه جلبک و صنعت ساختمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۲۹ | ۱۴۰۰/۰۲/۲۵

اولین رویداد پیوند فناوران با شتابدهنده در زمینه جلبک و صنعت ساختمان در حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و راه و شهرسازی و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، اولین رویداد پیوند به منظور بهم‌رسانی صاحبان ایده‌های استارت‌آپی در اولین مراحل شکل‌گیری ایده و شتابدهنده‌های دانش بنیان به عنوان عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه جلبک و صنعت ساختمان، صبح دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

این رویداد پیوند به دو حوزه جلبک و صنعت ساختمان اختصاص خواهد داشت. فناوری‌هایی که در حوزه جلبک جزییات طرح خود را به شتابدهنده‌های دانش بنیان معرفی خواهند کرد شامل “تولید زیست توده هماتوکوکوس پلوویالیس حاوی آستاگزانتین”، “تولید محرک رشد گیاهی همراه با ریز جلبک”، “تولید آستازانتین در گرید انسانی از ریز جلبک”، “استخراج رنگدانه‌های طبیعی از ریز جلبک‌ها”، “استخراج آلژینات از جلبک”، “تولید و استحصال رنگدانه‌های جلبکی” و “تولید مکمل غذایی و دارویی بر پایه میکروجلبک” است.

همچنین طرح‌هایی که برای جذب شتابدهنده در اولین رویداد پیوند در حوزه صنعت ساختمان توانمندی‌های خود را معرفی خواهند کرد شامل طرح توجیه ربات‌های خدماتی، طرح سنتز پلیمر با قابلیت جذب CO۲، طرح دیوارباغ، طرح ژئوکان، Silencer، طرح اصلاح و ارتقاء خواص روسازی آسفالتی، بهسان، اِویمو و مدل‌سازی سازه با استفاده از بسته آموزشی ارغوان است.

فعالیت شتابدهنده‌ها، هزینه‌های چشمگیری دارد و با ریسک‌های مختلفی نیز همراه است. بنابراین در اغلب کشورها، نهادهای دولتی و عمومی، با کمک‌های بلاعوض از این نوع فعالیت‌ها حمایت می‌کنند. صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در راستای کمک به تحقق و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار و تجاری‌سازی نوآوری‌ها، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات و کاربردی کردن دانش از فعالیت شتابدهی ایده‌های فناورانه حمایت می‌کند.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، این حمایت از طریق رویداد «پیوند» به این شکل خواهد بود که ایده‌پردازان و استارت‌آپ‌هایی که هنوز به مرحله MVP نرسیده‌اند، طی فراخوانی شناسایی شده و آماده ارائه به شتابدهنده‌ها می‌شوند.

ایسنا

برچسب ها:

صنعت ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman