بررسی سهم عوارض شهری در توسعه شهر

بررسی سهم عوارض شهری در توسعه شهر
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۴ | ۱۴۰۰/۰۲/۲۱

معاون شهردار تهران درخصوص نسبت عوارض به ارزش ملک در شهر تهران گفت: وظیفه شهرداری در مقابل عوارض تامین سرانه‌های خدماتی است. البته این رقم نسبت به وظیفه شهرداری عدد قابل توجهی نیست. تقریبا به‌طور متوسط در شهر تهران به نسبت قیمت آپارتمان سه یا چهار درصد عوارض گرفته می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، عبدالرضا گلپایگانی افزود: بخشی از این عوارض در حوزه نگهداشت شهر و بخش دیگر خدمات شهری هزینه می‌شود. زمانی که یک زمین پنج طبقه بارگذاری می‌شود بابت سه طبقه اضافه شهرداری وظیفه دارد شبکه معابر را کامل کند و شهر را نگه‌دارد. عوارضی که شهرداری می‌گیرد بسیار پایین است.

گلپایگانی گفت: شهرداری تهران ظرف ۲۰سال گذشته عوارضی از مالکان گرفته است که در قبال خدمات انطباق ندارد. ارزش افزوده ناشی از طرح‌های شهری است که در قبال آن باید خدمات ارائه کنیم. کسانی که از ساخت‌وساز منفعت می‌برند، باید هزینه نگهداشت را بدهند نه مردم عادی.

معاون شهردار تهران افزود: ظرف ۳۰ ماه گذشته برای عدالت اجتماعی تلاش کردیم و عوارض را تغییر دادیم. در مناطق بالای شهر عوارض گران‌تر و در مناطق جنوبی کمتر شده است. در منطقه شمال شهر ۱۲۰درصد قیمت تغییر پیدا کرده تا به سمت عدالت اجتماعی نزدیک شویم.

دنیای اقتصاد

برچسب ها:

عوارض شهری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman