مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد:

تحویل 115هزار مسکن محرومان تا مردادماه

تحویل 115هزار مسکن محرومان تا مردادماه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۸ | ۱۴۰۰/۰۲/۲۰

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: در تلاشیم بخش عمده مسکن محرومان که حدود ۱۱۵ هزار واحد است تا تیر و مرداد ۱۴۰۰ به پایان برسد.
به گزارش اخبار ساختمان، حمیدرضا سهرابی در خصوص آخرین وضعیت ساخت مسکن محرومان در کشور، گفت: به طور کلی در قالب مسکن محرومان ساخت حدود ۲۶۰ هزار واحد مسکونی طی ۲ تا ۳ سال اخیر در بنیاد مسکن برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: صد هزار واحد از این تعداد به طور مستقل از محل حساب ۱۰۰ تا سقف هشت میلیون تومان کمک به افرادی که توان تکمیل واحد خود را نداشتند پرداخت شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: از این تعداد واحد ۱۰۰ هزار واحد مسکن که کار آن آغاز شده است تا کنون حدود ۶۳ هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

سهرابی در ادامه تأکید کرد: در قالب طرح جهادی ساخت مسکن محرومان تفاهم‌نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه کشور امضا شده است که بر اساس این تفاهم‌نامه در ۳۱ استان کشور ۹۱ هزار واحد مسکن محرومان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان و خوزستان نیز در محدوده حاشیه‌نشین شهر‌ها مسکن محرومان با کمک‌های بلاعوض در حال اجرا است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: حدود ۲ هزار واحد نیز با همکاری کمیته امداد، بهزیستی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه برای خانواده‌های ایتام تحت پوشش آغاز شده است که تعدادی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

سهرابی با اشاره به اینکه حدود ۱۱۷ هزار واحد مسکونی با اعتبار سازمان برنامه‌و بودجه ساخته می‌شود، گفت: ساخت حدود ۳۸ هزار واحد نیز با بنیاد مستضعفان توافق شده است که از میان این تعداد ۲۰ هزار واحد برای افراد غیرتحت پوشش در مناطق هدف محرومین با همکاری بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان توافق شده است.

وی افزود: هرکدام از این واحد‌ها ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض شاملشان می‌شود که بخشی از سوی بنیاد مسکن و بخشی از این کمک بلاعوض از سوی بنیاد مستضعفان پرداخت می‌شود.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: حدود ۱۰ هزار واحد نیز شامل مددجویان تحت پوشش امداد و سازمان بهزیستی در مناطق هدف برنامه‌ریزی شده است و حدود ۱۸ هزار واحد نیز مربوط به خانواده‌های دو معلول و بیشتر می‌شود که شامل ۶ هزار و ۵۵۰ واحد روستایی و ۱۱ هزار و ۲۸ واحد شهری است.

سهرابی افزود: برای خانواده‌های دارای ۲ معلول یا بیشتر نیز مبلغ ۸۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود تا واحد‌های خود را تکمیل کنند.

وی گفت: در کنار این مبلغ تسهیلات روستایی نیز به خانواده‌های دارای دو معلول یا بیشتر تعلق می‌گیرد که این تسهیلات یارانه‌دار است که سود آن از سوی دولت به بانک‌ها پرداخت می‌شود و به صورت ۱۵ ساله در اختیار واجدین شرایط قرار می‌گیرد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: از مجموع ۲۶۰ هزار مسکن محرومان ساخت نزدیک به ۱۹۱ هزار واحد آغاز شده است و ساخت ۱۳۰ هزار واحد به اتمام رسیده است.

سهرابی افزود: در تلاشیم بخش عمده تفاهم‌نامه با سازمان برنامه که حدود ۱۱۵ هزار واحد است تا تیر و مرداد ۱۴۰۰ به پایان برسد.

وی گفت: البته قرار بود واحد‌ها تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسد، ولی باتوجه به اینکه ساخت واحد‌های جدیدی در استان‌های کشور در بهمن و اسفند ماه ۹۹ آغاز شده است این روند باعث طولانی‌تر شدن زمان تحویل پروژه‌ها شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: پروژه مربوط به بنیاد مستضعفان برنامه ۲ ساله است و خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۰ کار ساخت واحد‌های آن‌ها به اتمام خواهد رسید.

میزان

برچسب ها:

مسکن محرومان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman