خراسان شمالی کمبود سیمان ندارد

خراسان شمالی کمبود سیمان ندارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۵۲ | ۱۴۰۰/۰۲/۰۸

معاون فنی شرکت سیمان بجنورد گفت: در شرایط فعلی با افزایش تولید این واحد صنعتی مشکلی در تامین سیمان مورد نیاز استان خراسان شمالی وجود ندارد.
به گزارش اخبار ساختمان، محسن لک افزود: هم اکنون میزان تولید سیمان در این واحد صنعتی روزانه به حدود ۶ هزار و ۳۰۰ تن رسید که نسبت به سال قبل ظرفیت تولید این مصالح ساختمانی ۱۶ درصد بیشتر شد.

وی اضافه کرد: با افزایش میزان تولید روزانه در شرکت سیمان بجنورد، ما آمادگی تامین این مصالح ساختمانی مردم و سازندگان واحدهای مسکونی و پروژه های عمرانی را داریم.

وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی، خرید سیمان به صورت سیستمی و الکترونیکی انجام می شود و متقاضیان می توانند با ورود به سامانه این شرکت درخواست خود را ارایه دهند تا سیمان مورد نیاز آنها حمل و به آنها تحویل شود.

معاون فنی شرکت سیمان بجنورد افزود: در بهمن سال گذشته به دلیل قطع گاز وقفه ای در تولید این مصالح ساختمانی ایجاد شد که در اسفندماه با تولید حدود هفت هزار تن تا حد زیادی کاهش تولید بهمن ماه جبران شد.

چند روز گذشته شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر کاهش سیمان در استان خراسان شمالی منتشر شد که نگرانی را برای انبوه سازان این استان که به دلیل قراگیری در منطقه سردسیر با محدودیت زمانی برای اجرای پروژه های عمرانی مواجه اند ایجاد کرد.

توزیع ۱۷۵ هزار تن سیمان

معاون فنی مهندسی شرکت سیمان بجنورد اظهار داشت: از فروردین ماه سال جاری حدود ۱۷۵ هزار تن سیمان در این واحد صنعتی روانه بازار شد و پیش بینی می شود که با توجه به نیاز بازار، مشکلی از لحاظ سیمان وجود نداشته باشد.

وی در مورد خروج احتمالی سیمان بجنورد از استان خراسان شمالی نیز گفت: در مورد خروج سیمان به خارج از استان این شرکت نمی تواند تصمیم گیری کند و برنامه ریزی و تعیین سیاست ها در این مورد بر عهده مسوولان استانی است.

مرادپور یکی از اعضای اتحادیه مصالح فروشان بجنورد نیز کمبود موقتی سیمان را در ۲ روز گذشته ناشی از افزایش قیمت و تغییر حواله های صادره اعلام کرد و افزود: در شرایط فعلی مشکلی برای تامین سیمان در بجنورد و سایر شهرستان های استان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: متقاضیان برای خرید می توانند به طور مستقیم از سامانه شرکت سیمان نیاز خود را تامین و یا با مراجعه به مصالح فروشی با نرخ جدید هر پاکت ۵۰ کیلویی ۲۷۴ هزار ریال سیمان خریداری کنند.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم گفت: بررسی ها نشان می دهد که با افزایش تولید سیمان، مشکلی در تامین این مصالح ساختمانی در استان وجود ندارد.

مهرداد داودزاده افزود: تاکنون هیچ گزارشی از سوی اتحادیه مصالح فروشان بجنورد و یا سایر شهرستان های استان خراسان شمالی مبنی بر کمبود سیمان به سازمان صنعت، معدن و تجارت نرسید.

شرکت سیمان بجنورد با بیش از دو دهه فعالیت در عرصه صنعت سیمان، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سیمان فارس و خوزستان و از شرکت های تابعه غیر مستقیم شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین است که در راستای اهداف اقتصادی، ‌اجتماعی و تحقق برنامه های دولت، با اخذ مجوزهای لازم، احداث خط یک با ظرفیت اسمی ۲ هزار تن در روز را با عملیات اجرایی پروژه در سال ۷۲ آغاز و در فروردین سال ۷۸ به بهره برداری رسانده است.

هم اکنون با اجرای طرح توسعه روزانه حدود ۶ هزار و ۳۰۰ تن سیمان در این واحد صنعتی و معدنی تولید و به بازار عرضه می شود.

ایرنا

برچسب ها:

خراسان شمالی ،سیمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman