فرانک گری معماری سرشناس و ساختارشکن

فرانک گری معماری سرشناس و ساختارشکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۴۶ | ۱۳۹۸/۰۵/۰۶

فرانک گری یکی از پیشگامان سبک فولدینگ در عرصه معماری است که هرگز به شیوه ی معمولی کار نکرده است. این معمار برنده جایزه پریتزکر در سال ۱۹۸۹، بیش از نیم قرن را صرف دگرگون کردن معنای طراحی در معماری و خلق فضاهایی با فرم ها و سطوح دستکاری شده، کرده است.
به گزارش اخبار ساختمان، معماری فرانک گری از موزه گوگنهایم بیلبائو (که فیلیپ جانسون “بزرگترین ساختمان زمان ما” نامیده می شود) گرفته تا بنیاد لویی ویتون در پاریس، گری بارها ثابت کرده است که نیرویی که به هنگام طراحی غریزی تولید می شود، به طور استادانه انجام می شود.

فرانک گری متولد سال ۱۹۲۹ در کانادا است. وی در دانشگاه جنوب کالیفرنیا رشته معماری آموخته و سپس در دانشگاه هاروارد به تحصیل در رشتهٔ برنامه ریزی شهری پرداخت. گری کار خود را در لس آنجلس با کار کردن برای معماران برجسته ای همچون ویکتور گروئن، ویلیام پریرا و لاکمن آغاز کرد. پس از مدت کوتاهی کار با آندره رموندت در پاریس، به کالیفرنیا بازگشت و شرکت خود را در سال ۱۹۶۲ راه اندازی کرد.

در کل می‌توان گفت معماری فرانک گری هیچ محدودیتی ندارد و یک معماری شخصی و غیرتقلیدی محسوب می شود. دراین مقاله، ما آثار معماری فرانک گری از سراسر جهان را برایتان گرد آوری کرده ایم. با معماریان همراه باشید.

در زیر به چند مورد از آثار فرانک گری اشاره شده است:

1. موزه ی هنرهای مدرن فردریک وایزمن


Image result for ‫موزه هنرهای مدرن فردریک وایزمن‬‎


2. خانه ی رقص


Image result for ‫خانه رقص‬‎


3. ساختمان بانکDZ (دی زد)


Image result for ‫ساختمان بانک DZ‬‎


4. ساختمان پیتر بی لوئیس


Image result for ‫ساختمان پیتر بی لوئیس‬‎



معماریان

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman