معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد خبر داد:

اجرای طرح ساماندهی نخاله ها در بجنورد

اجرای طرح ساماندهی نخاله ها در بجنورد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۷ | ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد از اجرای طرح ساماندهی خاک و نخاله در این شهر خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، شادکام گفت: ساخت وسازهای شهری همواره با تبعات مختلفی ازجمله افزایش حجم خاک و نخاله و ضایعات ساختمانی همراه است و شهرداری به منظور تسهیل در پاکیزگی محیط های شهری و دسترسی آسان شهروندان به امکانات حمل نخاله و حفظ نظافت معابر شهری، طرح ساماندهی به خاک و نخاله شهری را اجرا می کند.

وی افزود: اداره خاک و نخاله شهرداری کار نظارت بر ساخت و سازها را در زمینه امحای نخاله های ساختمانی برعهده دارد اما قانون گریزی برخی شهروندان موجب تحمیل هزینه و زحمت مضاعف پرسنل شهرداری، آلودگی محیطی و مشکلات در تردد شهروندان می شود.

شادکام یادآورشد: سامانه 137 شهرداری آماده دریافت گزارش شهروندان در ارائه اطلاعات مربوط به دفع نخاله در معابر عمومی است و امیدواریم شهروندان با رعایت قوانین شهری در بهبود سیما و منظر شهری مشارکت کنند.

وی همچنین مالکین مشغول ساخت و ساز را ملزم به انتقال مصالح از معابر به داخل ساختمان و در زمان اتمام ساخت و ساز، تخلیه ضایعات ملکی را به معدن خاک و نخاله یک وظیفه شهروندی دانست.

شادکام همچنین به صدور اخطار برای شهروندان متخلف اشاره کرده و گفت: شهرداری با صرف هزینه های گزاف اقدام به جانمایی معدن خاک و نخاله کرده است و همه فعالان دراین حوزه از طرف ستاد خاک و نخاله شهرداری شناسایی و دارای کارت تردد هستند که این امر الزام دفع و امحای نخاله های ساختمانی را در معدن جانمایی شده ایجاد می کند.

به گفته شادکام، تخلیه نخاله در اراضی خالصه و سطح معابر ممنوع است و با مشاهده تخلفات شهروندی با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

شادکام مشارکت شهروندان را لازمه احیای حقوق شهروندی و حفظ منابع و سلامت محیط زیست شهری دانست و اظهار امیدواری کرد با رعایت قوانین، همه شهروندان درداشتن شهری سالم مشارکت کنند.

ایسنا

برچسب ها:

بجنورد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman