زمین طرح مسکن ملی مازندران تامین شد

زمین طرح مسکن ملی مازندران تامین شد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۵ | ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

معاون زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت که تاکنون زمین برای ساخت یکهزار و ۲۸ واحد مسکن ملی در این استان تامین شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، سیدعباس راهگشای با اعلام این که ۲ هزار و ۴۶۵ نفر از متقاضیانی که ثبت نام کردند به عنوان واجد شرایط دریافت مسکن ملی شناسایی شدند، افزود که با این حساب باید برای ساخت یکهزار و ۴۳۷ واحد دیگر زمین مورد نیاز تامین شود.

وی کمبود زمین را از جمله موانع پیشرفت طرح مسکن ملی در مازندران معرفی کرد و گفت که قیمت بالای زمین در استان سبب شده تا کار تهیه زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن با مشکل مواجه شود.

راهگشای افزایش قیمت مصالح، دستمزد کارگر و افزایش هزینه صدور پروانه ساخت و ساز را هم از دیگر عوامل کندی پیشرفت طرح مسکن ملی در مازندران برشمرد.

وی یکی از راهکارهای اتخاذ شده برای رفع مشکل کمبود زمین بویژه در شهرهای کوچک را در نظر گرفتن زمین جایگزین در شهرهای همجوار برشمرد و افزود: متاسفانه کمبود زمین در برخی شهرهای مازندران از جمله فریدونکنار و تنکابن مهم ترین مشکل محسوب می شود.

معاون راه و شهرسازی مازندران با این وصف از تحقق واریز ودیعه نخست طرح مسکن ملی توسط ۹۱۴ تن از واجدان شرایط استان خبر داد و گفت که این تعداد کسانی هستند که پیامک واریزی را ارسال کرده اند.

طبق دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی ، متقاضیان مسکن ملی باید در مرحله اول مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت کنند.

راهگشای گفت: برابر دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان واجد شرایط مسکن ملی در صورت پرداخت نکردن ودیعه نخست، از فهرست این طرح حذف خواهند شد.

طرح اقدام ملی مسکن از برنامه های دولت تدبیر و امید برای خانه دار کردن افراد فاقد مسکن است که اجرای آن از آبان ماه سال ۹۸ در کشور آغاز شد. در این برنامه وزرات راه و شهرسازی موظف شد تا با تامین زیرساخت ها از جمله مسکن تا سال ۱۴۰۰ حداقل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای متقاضیان واجد شرایط احداث کند.

سهمیه مازندران طی دو مرحله اجرای این طرح ۱۷ هزار واحد اعلام شد که در نهایت ۱۳ هزار و ۴۵۶ نفر برای آن ثبت نام کردند.

متقاضیان مسکن ملی را افرادی تشکیل می دهند که خودشان و افراد تحت تکفلشان از سال ۸۴ به بعد فاقد زمین یا مسکن بوده باشند و از تاریخ ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman