تکرار اما و اگرها برای افتتاح متروی پرند
زمان افتتاح و بهرهبرداری از متروی پرند در حالی پس از گذشت چند سال از تکرار وعدههای دولت برای قابل استفاده شدن این مترو از سوی ساکنان این شهر جدید همچنان در هالهای از ابهام قرار دارد که دولت به صورت مجدد اقدام به تکرار اما و اگرها برای افتتاح این مترو در سال جدید کرده است.
به گزارش اخبار ساختمان، یک مقام مسوول در دولت در این زمینه اعلام کرده است: اگر منابع مالی برای تکمیل مسیر و ایستگاههای خط مترو در موعد مقرر تامین شود، امکان بهرهبرداری از این خط حومهای پایتخت در سال ۱۴۰۰ وجود خواهد داشت.
بنا بر اعلام وی در سالهای گذشته، اقدامات متعددی برای راهاندازی و تکمیل این پروژه مترویی صورت پذیرفته اما به دلیل پیوسته نبودن فعالیتهای انجام شده که ناشی از عدم تامین کامل منابع مالی مورد نیاز بوده است، متاسفانه بهرغم پیشرفت عملیات اجرایی در بسیاری از جبهههای کاری، خط مترو تهران- شهر جدید پرند صرفا تا فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) فعال شده که میزان مسافران روزانه آن با اهداف طرح کلی، اختلاف بسیار زیاد و غیر قابل قبولی دارد.
در حال حاضر و طبق برآوردهای صورتگرفته، تکمیل و راهاندازی یک خط از این مسیر، به بودجهای در حدود حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد تا بتوان ظرف مدت زمان ۱۰ ماه، عملیات اجرایی فاز سوم خط مذکور را به سرانجام رسانید و بخش حدفاصل فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه پرند را فعال کرد.
در این گزارش اظهار امیدواری شده است تا با پیگیری و مساعدت بیش از پیش شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار عمرانی طرح در شش ماه نخست سال جاری، ضمن تامین منابع مالی مورد نیاز و رفع موانع اجرایی پروژه، بتوان در اسرع وقت این پروژه نیمهتمام را به سرانجام رساند تا جمعیت قابلتوجهی از شهروندان ساکن یا شاغل در مراکز اداری- تجاری این مسیر بتوانند از مواهب شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری بهرهمند شوند.
اما تکرار این اما و اگرها نشان میدهد ساکنان این شهر جدید برای افتتاح متروی پرند در سال جاری نیز نباید چندان امیدوار باشند.
دنیای اقتصاد
بنا بر اعلام وی در سالهای گذشته، اقدامات متعددی برای راهاندازی و تکمیل این پروژه مترویی صورت پذیرفته اما به دلیل پیوسته نبودن فعالیتهای انجام شده که ناشی از عدم تامین کامل منابع مالی مورد نیاز بوده است، متاسفانه بهرغم پیشرفت عملیات اجرایی در بسیاری از جبهههای کاری، خط مترو تهران- شهر جدید پرند صرفا تا فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) فعال شده که میزان مسافران روزانه آن با اهداف طرح کلی، اختلاف بسیار زیاد و غیر قابل قبولی دارد.
در حال حاضر و طبق برآوردهای صورتگرفته، تکمیل و راهاندازی یک خط از این مسیر، به بودجهای در حدود حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد تا بتوان ظرف مدت زمان ۱۰ ماه، عملیات اجرایی فاز سوم خط مذکور را به سرانجام رسانید و بخش حدفاصل فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه پرند را فعال کرد.
در این گزارش اظهار امیدواری شده است تا با پیگیری و مساعدت بیش از پیش شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار عمرانی طرح در شش ماه نخست سال جاری، ضمن تامین منابع مالی مورد نیاز و رفع موانع اجرایی پروژه، بتوان در اسرع وقت این پروژه نیمهتمام را به سرانجام رساند تا جمعیت قابلتوجهی از شهروندان ساکن یا شاغل در مراکز اداری- تجاری این مسیر بتوانند از مواهب شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری بهرهمند شوند.
اما تکرار این اما و اگرها نشان میدهد ساکنان این شهر جدید برای افتتاح متروی پرند در سال جاری نیز نباید چندان امیدوار باشند.
دنیای اقتصاد
برچسب ها:
شهر جدید پرندتازهترین اخبار ساختمان
ساخت مسکن ارزان قیمت با دریافت مالیات
تبعات افزایش مدت اجرای طرح مسکن ملی چیست؟
تحویل 2 هزار مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت
محاسبه هزینه ساخت انواع ویلا درسال1403(ویلا چوبی ،فلزی و...)
فایل های عرضه شده به بازار مسکن مشکی شدند
سد جدید پیش پای مستاجران برای دریافت وام ودیعه!
بیانیه پلتفرم دیوار به تهدید وزارت راه و شهرسازی
آماده سازی اراضی 1.5 میلیون واحد مسکونی آغاز شد
حمایت شرکت عمران پردیس از سازندگان متعهد
تبریز از شهرهای پیشتاز در بازآفرینی شهری است
شرط فعالیت سکوهای اینترنتی حوزه املاک اعلام شد
هدف دولت، تأمین مسکن برای دهک های پایین است
دولت نمی تواند بازار اجاره مسکن را کنترل کند
خلاقیت و نوآوری در طراحی غرفه نمایشگاه ساختمان | فرارنگ
چرا خانه دار شدن در ایران سخت شده است؟
پربازدیدترین اخبار
محاسبه هزینه ساخت انواع ویلا درسال1403(ویلا چوبی ،فلزی و...)
تحویل 2 هزار مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت
فایل های عرضه شده به بازار مسکن مشکی شدند
تبعات افزایش مدت اجرای طرح مسکن ملی چیست؟
ساخت مسکن ارزان قیمت با دریافت مالیات
خرید سه همت فولاد و آسانسور برای مسکن ملی و مسکن مهر
دولت نمی تواند بازار اجاره مسکن را کنترل کند
هدف دولت، تأمین مسکن برای دهک های پایین است
شرط فعالیت سکوهای اینترنتی حوزه املاک اعلام شد
چشم انداز بهاری بازار مسکن تحت تاثیر دو متغیر عمده خواهد بود
تبریز از شهرهای پیشتاز در بازآفرینی شهری است
حمایت شرکت عمران پردیس از سازندگان متعهد
آماده سازی اراضی 1.5 میلیون واحد مسکونی آغاز شد
بیانیه پلتفرم دیوار به تهدید وزارت راه و شهرسازی
سد جدید پیش پای مستاجران برای دریافت وام ودیعه!