یک مقام مسوول در کردستان تاکید کرد:

لزوم ثبت اطلاعات سکونتی در کردستان

لزوم ثبت اطلاعات سکونتی در کردستان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۷ | ۱۴۰۰/۰۱/۲۴

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: همه سرپرستان خانوار می‌توانند براساس آخرین رقم کدملی خود ظرف مدت دو ماه از تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در سامانه املاک اطلاعات منزل خود را ثبت کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، مهدی حسنی در اجرای اصلاح ماده ۵۴ قانون مالیات مستقیم استاندارد سال ۹۹، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی مکلف به ثبت اطلاعات املاک در کل کشور شد که در این راستا تمام ساکنین در واحدهای مسکونی اعم از مالکین و مستأجرین در شهرها و روستاها باید در سامانه ای که توسط وزارت راه و شهرسازی تعریف شده اطلاعات منزل مسکونی خود را ثبت کنند.

وی افزود: مطابق جدول زمان بندی در سایت وزارت راه و شهرسازی افراد باید در بازه زمانی براساس آخرین رقم کدملی خود (سرپرست خانوار) در سامانه مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات واحدی که در آن سکونت دارند اقدام کنند.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه این سامانه متولی تعیین وضعیت املاک ساخته شده در کل کشور است، بیان کرد: این سامانه بنا بر این تعریف شده که اطلاعات ملکی در کل کشور پایش شود و یکی از ظرفیت های عظیم اسکان در شناسایی خانه ها خالی است که در اختیار افرادی که نیازمند خانه هستند قرار بگیرد.

حسنی یادآور شد: بنا بر ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی تمام افراد مشمول باید در تاریخ ۱۹ فروردین ماه لغایت ۱۹ خرداد ماه سال جاری به سامانه به نشانی http://amlak.mrud.ir اعلام شده، مراجعه و نسبت به ثبت مشخصات ملک خود اقدام کنند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman