رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

دولت نباید متصدی ساخت مسکن شود

دولت نباید متصدی ساخت مسکن شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۶ | ۱۴۰۰/۰۱/۲۲

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، مسکن مهر را الگوی مناسبی برای خانه‌دار شدن مردم دانست و گفت: اگر ضعف‌های جزئی این طرح برطرف شود، اقدام مناسبی برای ساخت مسکن انبوه است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدصالح جوکار، در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر روستاهای شهرستان اشکذر با اشاره به اینکه دولت در موضوع مسکن باید به مردم اعتماد کند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ میلیون جوان ۲۴ تا ۲۹ ساله در کشور ازدواج نکرده اند که اصلی‌ترین مشکل آنها برای عدم تشکیل خانواده، نداشتن مسکن است.

وی عنوان کرد: این آمار هر سال در حال افزایش است و متاسفانه اقدام مناسبی برای آنها صورت نگرفته است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با تاکید بر اینکه باید یک بار برای همیشه تکلیف فاقدین مسکن را روشن کنیم، بیان کرد: اگر بخواهیم در همین مسیری که اکنون برای مسکن دار شدن جوانان در پیش گرفته شده، حرکت کنیم، این قشر هرگز نمی توانند صاحب مسکن شوند.

جوکار با بیان اینکه موضوع عملکرد دولت هم باید در این زمینه کاملا روشن باشد، تصریح کرد: برخی بیان می‌کنند که دولت توانایی ساخت این حجم مسکن را ندارد و به همین دلیل این روند کند است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت خودش نباید اقدام به ساخت مسکن و تصدی‌گری در این عرصه کند و در صورتی که بخواهد به این صورت عمل کند، به طور قطع با همین مشکلات روبرو هستیم.

وی راهکار برون رفت از مشکل تامین مسکن برای جوانان را اعتماد دولت به مردم و ارائه تسهیلات و زمین برای ساخت‌وساز به آنها دانست و گفت: در این صورت مردم به راحتی خودشان اقدام به ساخت مسکن می‌کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس اظهار داشت: در صورتی که دولت به مردم اعتماد کند، افراد فاقد مسکن خودشان با راه‌اندازی تعاونی‌هایی، برای خود مسکن می‌سازند.

جوکار ادامه داد: چطور در موضوع مسکن مهر توانستیم این حجم خانه‌سازی را انجام دهیم؛ اکنون هم می‌توانیم با بهره‌گیری از همان الگو و با رفع نقاط ضعفی که وجود داشت، بهترین اقدام در حوزه ساخت مسکن را انجام دهیم.

مهر

برچسب ها:

مسکن مهر ،تولید مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman