یک مقام مسوول در اردبیل مطرح کرد:

بازسازی بافت‌های فرسوده شتاب می گیرد

بازسازی بافت‌های فرسوده شتاب می گیرد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۳ | ۱۴۰۰/۰۱/۲۲

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: روند نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده در این استان مطلوب است و تلاش براین است بازسازی بافت‌های فرسوده شهری شتاب گیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، شهرام باباخانی افزود: برای احیا و بازسازی واحدهای فرسوده شهری در این استان تسهیلات کم بهره اختصاص داده می‌شود و متقاضیان می توانند برای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک‌های عامل دریافت کنند.

وی اظهار کرد: طرح‌های بازآفرینی شهری در قالب فضای سبز، پارک محله و آسفالت محله از سال ۹۴ در این استان شروع شده و در سال ۹۸ بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال و در سال ۹۹ هم ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

باباخانی با بیان اینکه هزار و ۵۲۳ هکتار بافت ناکارآمد شهری و هزار و ۱۴۵ هکتار سکونت‌گاه غیررسمی در این استان نیاز به بازآفرینی و نوسازی دارد افزود: عمده این بافت‌های ناکارآمد و سکونت‌گاه غیررسمی مربوط به شهرهای اردبیل، پارس ‌آباد و مشگین‌ شهر بوده که در اولویت بازسازی قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: آسفالت معابر، اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب، اصلاح کانال‌ های آبی، احداث واحدهای آموزشی، احداث خانه محله و پارک از جمله پروژه‌های بافت فرسوده و ناکارآمد شهری هستند که در برخی شهرها در دست اجراست.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ۴۰ محله شهری در دستور کار احیا قرار دارد، بیان کرد: طرح جامع استانی در این زمینه نهایی شده و مباحث بازآفرینی و پروژه‌ های تعریف شده نیز به فراخور نیاز پیش رفته است.

او با اشاره به میزان هماهنگی وضع اجتماعی و فرهنگی محله‌ها با پروژه‌های بازآفرینی اضافه کرد: وضعیت اجتماعی و فرهنگی هر شهر با دیگری متفاوت است و عموما در بافت‌های تاریخی به دلیل نبود اعتماد به سیستم استقبال چندانی از پروژه‌های جدید وجود ندارد.

باباخانی بیان کرد: هر محله دارای قوانین منحصر به خود است و چون زمین‌های خالی برای پروژه وجود ندارد نمی‌ توان پروژه‌ های هم شکلی را برای بافت‌های قدیمی تعریف کرد.

وی گفت: باتوجه به اینکه یکی از سیاست‌های مهم بازآفرینی به بالا بردن سطح زندگی مردم مربوط می‌شود ما نیز برای احیای محلات فرسوده شهرهای مذکور تلاش می‌کنیم.

ایرنا

برچسب ها:

بافت فرسوده ،اردبیل 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman