استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد:

آخرین اخبار از وضعیت زلزله‌زدگان «دنا»

آخرین اخبار از وضعیت زلزله‌زدگان «دنا»
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۲ | ۱۴۰۰/۰۱/۱۹

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد دریافت کننده تسهیلات مسکن در دنا می‌توانند به صورت زنجیره‌ای ضامن هم شوند.
به گزارش اخبار ساختمان، حسین کلانتری در هفدهمین نشست ستاد بازسازی مناطق‌ زلزله زده سی‌سخت بر اتمام آوار برداری از منازل مسکونی آسیب دیده تا قبل از پایان فروردین تأکید کرد و اظهار داشت: تاکنون 600 واحد آوار برداری شده و این تعداد واحد 70 درصد از کار آواربرداری است.

وی افزود: کار تعمیر 1000 واحد آغاز شده، و کار انجام فنداسیون 70 واحد به اتمام رسیده ‌است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات شد و افزود: لیست افراد نسبت به سهم هر بانک تهیه شود تا هم بانک‌ها و هم مردم در انجام امور دچار مشکل نشوند.

کلانتری گفت: بانک‌ها تا هفته دیگر باید به روز باشند و در همکاری با افراد دقت لازم انجام شود.

وی گفت: شعب بانک‌ها در سی‌سخت باید از طرف مدیران برای همکاری با افراد توجیه شوند و افراد دریافت کننده تسهیلات یا دو نفر به عنوان ضامن بیاورند یا به صورت زنجیره‌ای ضامن هم شوند.

کلانتری گفت: اولین جایی هستیم که قبل از شروع عملیات بازسازی در ساخت و ساز مسکن‌های آسیب‌دیده از توان علمی و دانشگاهی برای ساخت اصولی واحدها استفاده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با اینکه بر سرعت ساخت و ساز تأکید داریم اما نباید سرعت در کار دقت و کیفیت را پائین بیاورد.

کلانتری افزود: هر بانکی به روز نباشد و همکاری لازم را انجام ندهد مراتب سهل‌انگاری به مدیریت مرکزی بانک مربوطه گزارش خواهد شد‌.

وی در ادامه از اختصاص 40 میلیارد تومان از منابع وزارت راه و شهرسازی برای بازسازی اماکن عمومی و مبلمان شهری در شهر سی‌سخت خبر داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به وضعیت قرمزی کرونا فعالیت شعب بانک‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود.

تسنیم

برچسب ها:

دنا ،ساخت و ساز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman