معاون اداره کل راه و شهرسازی گیلان مطرح کرد:

ثبت نام قطعی هزار نفر در طرح مسکن ملی

ثبت نام قطعی هزار نفر در طرح مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۳ | ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

معاون مسکن و باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: از سه هزار و ۶۹۰ نفر متقاضی از حائزین شرایط در استان تاکنون حدود یک هزار نفر با افتتاح حساب در بانک مسکن وجه اولیه را واریز و ثبت نام شدگان قطعی محسوب می شوند.
به گزارش اخبار ساختمان، حسین کشاورز بیان اینکه تاکنون در چهار مرحله، ۱۲ هزار و ۸۴۹ نفر در گیلان در سامانه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته از این تعداد سه هزار و ۶۹۰ نفر واجد شرایط محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: این طرح توسط دو کارگزار بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال انجام و بر همین اساس؛ واحدهای در اختیار بنیاد مسکن هم اینک در مرحله فونداسیون است و تا پایان فروردین ماه پیمانکار خود را انتخاب می کند.

معاون مسکن و باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان اضافه کرد: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام برای ساخت چهار هزار و ۴۰۰ واحد در شهر رشت پیمانکار انتخاب کرده است؛ ضمن آنکه پروانه ساختمانی سال گذشته از شهرداری دریافت شده و آماده برای آغاز عملیات اجرایی ساخت این واحدها است.

کشاورز افزود: در صومعه سرا ساخت این واحدها در مرحله ستون و سقف و در لنگرود و رودسر با قرار گرفتن زمین مورد نیاز در اختیار گروه ساخت کار در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی در ادامه به پرونده واحدهای مسکن مهر نیز اشاره و بیان کرد: حدود ۴۰ هزار واحد مسکن مهر که برعهده راه و شهرسازی بود، ساخته شده و فقط حدود ۹۰۰ واحد دیگر از واحد های چهار جانبه باقی مانده است.

کشاورز با اشاره به اینکه واحدهای چهار جانبه در اختیار تعاونی ها هستند، اضافه کرد: واحدهای باقیمانده ممکن است به علت عدم تامین آورده از سوی مردم یا سوء استفاده برخی از مدیران این تعاونی ها هنوز تکمیل نشده باشد.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد: حدود ۱۲۰ واحد دیگر مسکن مهر تا ماه آینده به بهره برداری می رسد؛ ضمن آنکه اقدامات برای رفع مشکلات دیگر واحدها و تکمیل آنها نیز در حال انجام است.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از پرتراکم ترین استان های کشور است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman