این کارها را انجام دهید تا یارانه‌تان قطع نشود!

این کارها را انجام دهید تا یارانه‌تان قطع نشود!
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۲۵ | ۱۴۰۰/۰۱/۱۵

داشتن خانه‌های خالی بدون سکنه یارانه را از پای سفره‌هایتان حذف می‌کند! اطلاعات اجاره نشینی‌تان را به درستی ثبت کنید.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، طبق مصوبه‌ی جدید مجلس شورای اسلامی، سامانه‌ای طراحی شده است که آدرس آن در پایگاه اینترنتی راه و شهرسازی وجود دارد و همچنین با عنوان سامانه املاک و اسکان نیز قابل جست و جو است. همه‌ی شهروندان باید آدرس و مشخصات ملک خود را در سامانه ثبت و مستاجران هم باید مشخصات و وضعیت اسکان خود را در آن اعلام کنند.

به نقل از صدا و سیما، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی خبر داده است که طبق آمار 2 میلیون و 100 هزار واحد شهری و 400 هزار واحد روستایی خالی از سکنه وجود دارد!

وی در ادامه گفته است: واحدهای مسکونی‌ای که بیش از 120 روز خالی بمانند مشمول مالیات می‌شوند.

این مالیات‌ها از مرداد ماه اخذ می‌شوند و به اندازه نصف ارزش اجاره‌ی ماهانه آن واحد مسکونی خواهد بود.

محمود محمودزاده ادامه داد: از 19 فروردین ماه همه‌ی سرپرستان خانوار شهری و روستایی موظف به ثبت محل سکونت خود با درج شخصی یا استیجاری بودن آن در سامانه «کد یکتا» هستند.

ثبت نکردن یا ثبت مشخصات اشتباه ملک در سامانه جامع املاک و اسکان، جرایم سنگینی از جمله قطع یارانه‌ها و خدمات بانکی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در صورت نبود اطلاعات ملکی در این سامانه، مالیات بر خانه‌هایی که بیش از 120 روز خالی است، اعمال می‌شود. این قانون برای املاک حقیقی در شهرهای بالای صد هزار نفر و بیش از 150 متر در نظر گرفته می‌شود. برای سال اول 6 برابر، سال دوم 12 برابر و سال سوم 18 برابر اجاره سالیانه واحد مسکونی است.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر، مالیاتبر واحدهای خالی‌ای اعمال می‌شود که متراژ آن بیش از 200 متر است، مشمول مالیات اجاره نمی‌شوند.

وی در ادامه افزود: اگر اطلاعات اشتباه وارد سامانه املاک شود، دو برابر این میزان مالیات به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود.

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه هدف از این طرح اخذ مالیات نیست گفت: هدف از اجرای این طرح در سال 1400 تنظیم بازار مسکن اجاره‌ای و ملکی است.

منطقه یک تهران و خانه‌های خالی

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از مشرق نیوز، بیش از 30 هزار واحد مسکونی لوکس در منطقه‌ی یک پایتخت وجود دارد!

 



این مسئله غیرقابل انکار است که تعداد واحدهای مسکونی در کشور و به‌ویژه تهران، از تعداد خانوار ثبت شده بیشتر است. همین امر باعث شده است نام «خانه خالی» در فرهنگ شهرنشینی ایجاد شود.

هر روز آمار جدیدی از تعداد خانه‌های خالی در تهران رو می‌شود. بحث خانه‌های خالی مسکن مهر هنوز داغ است و حالا آمار جدیدی از تعداد واحدهای مسکونی خالی لوکس در منطقه یک تهران منتشر شده است.

تعداد خانه‌های چند میلیاردی و لوکس در سایت‌های خرید و فروش از تعداد انگشتان دست بیشتر است. تقریبا همه‌ی این خانه‌ها آپارتمانی و همه با متراژ بالای 100 متر می‌باشند و تعداد اتاق خواب اکثرشان از 2 عدد بیشتر است.

ساخت خانه‌های لوکس در تهران

در طی سال‌های گذشته، سلیقه‌ی بسیاری از مردم جامعه به سمت ساخت خانه‌های لوکس رفته است و تقریبا بیشتر افراد (اگر گرانی‌ها امانشان دهد!) خواستار ساخت آپارتمان و ساختمان با نمای لوکس هستند.

زندگی و کار در ساختمان‌های لوکس تا حد زیادی روی پرستیژ افراد نیز تاثیرگذار است و کسی نمی‌تواند منکر این قضیه شود.

 



به همین جهت است که تقاضای طراحی نمای لوکس از مجریان و طراحان ساختمان در طی سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

چه نمایی ساختمان شما را لوکس و مدرن می‌کند؟

نماهایی که با سیستم‌ها و متریال‌های جدید و به روز ساخته می‌شوند، تقریبا بیشتر آن‌ها جزوی از ساختمان‌های لوکس به حساب می‌آیند.

یکی از روش‌های ساخت خانه‌های مدرن، استفاده از سیستم و متریال نمای خشک است.

نمای خشک به این دلیل که وزن ساختمان را بسیار سبک می‌کند و شامل متریال‌های بسیار متنوعی نیز می‌شود، در بین کارفرمایان، طراحان و مجریان ساختمان، طرفدار زیادی پیدا کرده است.

 



انواع نمای خشک در صنعت ساختمان

همان‌طور که پیش از این گفتیم نمای خشک از سیستم‌های اجرایی است و تنها به یک نما ختم نمی‌شود.
شاید برایتان جالب باشد اما در روش اجرای نما به صورت خشک شما می‌توانید از تمامی نماهای سنتی و مدرن استفاده کنید و با حذف ملات، آن‌ها را به نمای خشک تبدیل کنید.

اجرای نمای آجری خشک، اجرای نمای سنگی خشک، اجرای نمای آلومینیوم خشک، اجرای نمای سرامیک خشک، نمای کرتین وال و … از جمله نماهایی هستند که طرفداران زیادی دارند و اگر شما مجری مناسبی را انتخاب نمایید می‌توانند هر کدام را به طراحتی برایتان اجرا کنند.

ناگفته نماند که برای داشتن یک نمای مدرن و لوکس و حرفه‌ای، لازم است که قبل از هر چیزی به دنبال یک مجری نما باشید که در کارش مهارت و توانایی بالایی داشته باشد. در این صورت خیالتان راحت است که ساختمانتان برای سال‌های سال از جذابیت و مقاومت زیادی برخوردار خواهد بود و با گذشت زمان دچار فرسایش نمی‌شود و خرج یک بازسازی مجدد را روی دستتان نخواهد گذاشت!

با این کار، احتمال اینکه ساختمان روی دستتان باد کند و یک خانه به تعداد خانه‌های خالی شهرتان اضافه شود خیلی کم است!


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman